Tankstations naar Disneyland

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
minnieloes
Member
Member
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2014, 18:28

Hallo Allemaal,

Wij zijn al meerdere malen in Disneyland geweest en eigenlijk altijd met de kidsbus van OAD. Vorig jaar moesten we met eigen vervoer omdat OAD failliet ging, net 3 weken voor onze vakantie. Met eigen vervoer vonden wij eigenlijk zo fijn dat we hebben besloten dit jaar weer met de auto te gaan. Maar vorig jaar vertrokken we op een doordeweekse dag. We waren vroeg vertrokken om het drukke verkeer rond Antwerpen te vermijden.
Dit jaar vertrekken we op een zondag.

Ik weet dat veel tankstations hier in de buurt op zondag pas om 09:00 uur open gaan i.p.v 06:00 uur.
Onze auto heeft niet zo´n hele grote tank waardoor we onderweg op de heenweg 1x moeten tanken. Nu is mijn vraag, hoe zit het met de openingstijden van de tankstations aan de snelweg van Frankrijk? Om het voor mezelf zo makkelijk mogelijk te maken tanken we aan de snelweg (ik weet dat dit duurder is) Wij willen gewoon contant betalen, wij reizen vanuit nederland langs kortrijk dan lille. Vorig jaar moest ik ong 2 uur voor we in Disney waren tanken. Dat is net na Lille, als ik het goed heb.
Zijn de tankstations hier ook op zondag later open? Zijn er tankstations waar ik niet contant kan betalen?

Misschien hebben jullie hier meer ervaring mee? Wij gaan maar 1x per jaar.
2007 Santa Fe
2008 Santa Fe
2009 Santa Fe
2010 Seqouia Lodge
2010 Seqouia Lodge
2011 Seqouia Lodge
2012 Seqouia Lodge
2013 New Port Bay
2014 New Port Bay
2015 Seqouia Lodge
2017 Seqouia Lodge
2018 New York
2019 New Port Bay
2020 :(
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Er zijn langs de snelweg ruim voldoende tankstations die 24 uur open zijn, zeker aan de tolweg, maar let wel op na 19.00 uur moet je eerst aan de ( nacht) kassa betalen alvoor je kunt tanken, te veel betaald krijg je terug en als je geld op is getankt en er is nog niet voldoende benzine/diesel/gas in dan moet je eerst weer bijbetalen.
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
vetje
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 14:02

Wat we dus willen weten, is welke tankstations er aan de snelweg dus 's morgens open zijn en contant geld aannemen. Aangezien we GEEN passen meenemen.

Het gaat dus om tankstations tussen Kortrijk en Lille ongeveer.
Mede-oprichter en Admin Shaving Society (http://www.shavingsociety.nl) | Bourgondiër van het klassiek scheren
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

Waarom het jezelf moeilijk maken en geen passen meenemen?
Een gewone Maestro werkt meestal ook aan de pomp.
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342

vetje schreefCOLONWat we dus willen weten, is welke tankstations er aan de snelweg dus 's morgens open zijn en contant geld aannemen. Aangezien we GEEN passen meenemen.

Het gaat dus om tankstations tussen Kortrijk en Lille ongeveer.
Misschien eens google maps gebruiken dan of mappy want als je al de namen moet weten is het onbegonnen werk lijkt me.

bij Kortrijk is in elk geval Pompstation Marke laatste tankstation van Belgie en die is 24 uur open en je kunt er gewoon aan de nachtkassa contant betalen zoals ik eerder uit heb gelegd na 19.00 uur.

Dan heb je er nog een stuk of 2 a 3 voor je de tolweg op gaat namen onbekend want daar tank ik dus nooit.

Op de tolweg zijn ze allemaal 24 uur open zit in elk geval shell of Esso bij Aire d'asservilliers die 24 uur is geopend en ook hier kun je weer contant betalen want dat kun je echt overal bij die 24 uurs pompstations, die hebben allemaal aan de buitenkant een nachtkassa war een medewerker zit.

Ik rijd namelijk altijd 's nachts naar Disney.

om en nabij een 60 km na Lille zit aire d'asservilliers maar 40 km eerder zit er ook een die een nachtpomp heeft.........google maps of op mappy A1 vanuit Lille kun je het zo achterhalen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
minnieloes
Member
Member
BerichtenCOLON 49

Via google maps was ik al bezig geweest en dan gaan googlen op de namen van tankstations, maar de openingstijden en wep of ni er t cash betalen dat kon ik nergens vinden.of dan stond er 24 uur en dan een logo van card erbij. Waardoor ik dus weinig tot geen tankstation tegen kwam waar er cash betaald kon worden. Maar hier heb ik wat aan. Wij zelf willen ook vroeg vertrekken en niet dat ik bij een pomp moet gaan wachten tot 09:00 uur totdat het open ga.
2007 Santa Fe
2008 Santa Fe
2009 Santa Fe
2010 Seqouia Lodge
2010 Seqouia Lodge
2011 Seqouia Lodge
2012 Seqouia Lodge
2013 New Port Bay
2014 New Port Bay
2015 Seqouia Lodge
2017 Seqouia Lodge
2018 New York
2019 New Port Bay
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342

Heb de andere gevonden die de eerste pomp is nadat je de tolweg op komt

Aire Wancourt is ook Esso en op de link kun je eventueel ook nog zoeken langs je route naar andere tankstations

http://www.essofuelfinder.nl/427225-ess ... t-wancourt

Edit: hier is de link van Shell invullen routeplanner Kortrijk - Marne la Vallee en alle tankstations komen tevoorschijn

http://www.shell.be/nl/products-service ... cator.html

Succes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
minnieloes
Member
Member
BerichtenCOLON 49

digikleuter schreefCOLONWaarom het jezelf moeilijk maken en geen passen meenemen?
Een gewone Maestro werkt meestal ook aan de pomp.

Digikleuter, vorig jaar vertrokken we op doordeweekse dag en omdat we nu op zondag gaan rijden zat ik rond te neuzen voor openingstijden. Dit:

Creditcards en de meeste bankpassen met het Maestro logo worden tijdens de gewone openingstijden aan de kassa geaccepteerd.
Bij sommige tankstations kan ook buiten de openingstijden worden getankt. Je dient dan bij de tankautomaat met je pas te betalen. Let op: Als je bij een onbemand tankstation betaalt met je pas of creditcard, wordt er in eerste instantie, als waarborg, vaak een standaardbedrag van je rekening afgeschreven dat kan variëren van € 100-150 (voldoende voor een volle tank). Na een aantal dagen wordt dit bedrag verrekend met het bedrag waarvoor je daadwerkelijk hebt getankt en wordt het restant op je rekening teruggestort. Houd er rekening mee dat het enige dagen tot wel twee weken kan duren voor het restant wordt teruggestort.

Ben ik op meerdere website´s tegen gekomen. En als ik normaal rond de €33,- euro mn tankje vol heb dan vind ik het niet zo leuk als er bijvoorbeeld €100, - word afgeschreven. Daarom ben ik gaan zoeken naar tankstations die cash doen en hoelaat ze zondagochtend geopend zijn. Anders vertrek ik rond half 7 a 7 uur zodat we pas tegen 9 uur moeten tanken en dan meer kans hebben op een open station. Dus dacht misschien zijn er hier mensen die ook rond die plek moeten tanken en weten hoelaat het open gaat.

Nu las ik over die nachtkassa, opzich moet dit dat ook gewoon gaan.
Iig bedankt voor de links..ben nu al stuk verder :)
2007 Santa Fe
2008 Santa Fe
2009 Santa Fe
2010 Seqouia Lodge
2010 Seqouia Lodge
2011 Seqouia Lodge
2012 Seqouia Lodge
2013 New Port Bay
2014 New Port Bay
2015 Seqouia Lodge
2017 Seqouia Lodge
2018 New York
2019 New Port Bay
Gebruikers-avatar
vetje
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2014, 14:02

Kunnen we strakjes iig op tijd weg, zonder ons druk te maken :D Altijd prettig :D
Mede-oprichter en Admin Shaving Society (http://www.shavingsociety.nl) | Bourgondiër van het klassiek scheren
Monster-E
Member
Member
BerichtenCOLON 550
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2014, 09:06

Maar idd, waarom op vakantie zonder pas?
Gebruikers-avatar
minnieloes
Member
Member
BerichtenCOLON 49

Lees mijn vorige reactie waarom ik bedoel dat ik contant wil betalen. Ik heb heus wel mn pas mee voor noodgevallen. Maar voor disney heb ik alles contant mee we sparen er heel jaar voor en dat potje ga mee ;) zo geven we ook niet teveel uit aan pins en beelden ;)
2007 Santa Fe
2008 Santa Fe
2009 Santa Fe
2010 Seqouia Lodge
2010 Seqouia Lodge
2011 Seqouia Lodge
2012 Seqouia Lodge
2013 New Port Bay
2014 New Port Bay
2015 Seqouia Lodge
2017 Seqouia Lodge
2018 New York
2019 New Port Bay
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

http://store.total.com/france/Stations- ... anguage=fr

Dit is een héle goedkope in Villevaude, half uurtje voor Disneyland op de Ring van Parijs. Dit is voor mij een vaste stop, inclusief winkeltje om te betalen.
Lianne
Member
Member
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2013, 12:28

Als je vlakbij Disneyland wilt tanken kun je net zo goed bij Santa Fe tanken. Die is zeker niet duur, iig niet in vergelijking met NL. Maar de starter van dit topic heeft het meer over halverwege. Dus daar heeft ze niet zoveel aan.

Wij gaan altijd met de auto. Maar als ik zelf rijd, dan is dat met de auto van m'n vader. Daarmee kan ik (vanuit Noorden van Nl!! ), net niet heen en terug. Als we met m'n broertj zijn auto gaan tanken we vaak bij een van die grote Aire plekken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar