Downtown Disney West Side Superstop

Alles over Disney Springs en de waterparken in Walt Disney World.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DLRP Gids
Member
Member
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2015, 16:32

Vlakbij Disney Springs (naast La Nouba van Cirque Du Soleil) is er een groot busstation, een zogenaamde Super Stop. Volgens Google Maps kan je van hieruit vrij makkelijk een bus nemen naar bv. Sea World (15 min.) en Universal (30 min.), zonder over te stappen. De bussen zijn van de firma Golynx, het officiële openbaar vervoer van Central Florida. Een enkele rit kost 2 $, heel wat minder dan de 40 die een taxi kost om van Disney naar Universal te geraken.

Nu is mijn vraag: iemand ervaring met deze service?

Overzicht van de lijnen: http://www.golynx.com/resources/pdf/Sys ... 042416.pdf
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Ga dit topic in de gaten houden, wij moeten na 2 dagen universal naar disney, misschien iets voor ons.
opstappen bij universal, uitstappen bij springs, en dan bus naar coronado springs.
neem aan dat je wel met je koffers in disneyvervoer mag
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Heb je vraag ook even op tripadvisor orlando forum gezet, als er antwoord is zet ik het hier
Gebruikers-avatar
DLRP Gids
Member
Member
BerichtenCOLON 83

boogschutter schreefCOLONHeb je vraag ook even op tripadvisor orlando forum gezet, als er antwoord is zet ik het hier
Ok!

Ik rij niet, dus ben afhankelijk van bussen en taxi's daar. Bij taxi's loopt de kost snel op, maar deze buslijnen lijken mij op het eerste zicht een goed alternatief.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Veel mensen gebruiken daar uber, stuk goedkoper dan gewone taxi
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

hier wat antwoorden

I've used Lynx from Disney many times. The Lynx 50 route does run to the SeaWorld area (You get off near the Renaissance and walk through the SW parking to reach the park.) but, as far as I know you'll need to transfer to the Lynx 8 and again to the Lynx 37 to get to Universal. The Universal route took me around 2 hours including waits for transfers. You can walk rather than take the 37 from that transfer point. I'd recommend Uber for Universal.

Have you seen this?

https://www.tripadvisor.com/Travel-g34515-c1

Save yourself the hassle and take a taxi or uber. Bus is way too time consuming to waste your vacation time on.
Gebruikers-avatar
DLRP Gids
Member
Member
BerichtenCOLON 83

Ok, dan weten we dat ook weer. Wel jammer, je zou denken dat er wel een markt voor is...
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Nog een reactie.zegt ongeveer hetzelfde.naar seaworld goed te doen.
universal minder
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Wij hebben de Linx bussen gebruikt voor Seaworld en the Florida Mall en een outlet centre (en een wallmart :P). Vanaf Down Town Disney, maar dan de bushalt die aan de grote straat zit vlakbij Marketplace ingang. Universal was niet zo heel makkelijk, en duurde vrij lang. 1x hebben we het gebruikt voor het vliegveld, dat nooit meer! Deden er 2,5u over en zaten daardoor behoorlijk krap in de tijd voor het inchecken
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
Tigerlily
Member
Member
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2014, 11:44

Laura schreefCOLONWij hebben de Linx bussen gebruikt voor Seaworld en the Florida Mall en een outlet centre (en een wallmart :P). Vanaf Down Town Disney, maar dan de bushalt die aan de grote straat zit vlakbij Marketplace ingang. Universal was niet zo heel makkelijk, en duurde vrij lang. 1x hebben we het gebruikt voor het vliegveld, dat nooit meer! Deden er 2,5u over en zaten daardoor behoorlijk krap in de tijd voor het inchecken
Hey Laura!
Ik lees hier dat jullie met het openbaar vervoer naar Walmart zijn gegaan, is dit goed te doen?
We zouden graag de eerste dag naar Walmart gaan voor een voorraad snoepgoed & snacks in te slaan,
maar zijn ook volledig aangewezen op het openbaar vervoer. Heb je gewoon de weg/verbinding gevraagd in Disney of alles op voorhand opgezocht? Want ik ben heel onzeker hierover:) Ik zou het een hel vinden om in het midden van een vreemd land te staan en de weg niet meer te weten :p
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752

Naar wallmart misschien goed idee.voor de eerste morgen in disney wat ontbijtspullen enzo in te slaan.
Gebruikers-avatar
Tigerlily
Member
Member
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2014, 11:44

Ja Boogschutter dat was bij ons ook het plan aangezien mijn vriend geen ontbijter is en liever 'een koek' eet haha ;p en natuurlijk ook om al het typisch amerikaans snoepgoed te kunnen kopen :) wil weten of het te doen is en hoe je er geraakt ..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Tigerlily schreefCOLON
Laura schreefCOLONWij hebben de Linx bussen gebruikt voor Seaworld en the Florida Mall en een outlet centre (en een wallmart :P). Vanaf Down Town Disney, maar dan de bushalt die aan de grote straat zit vlakbij Marketplace ingang. Universal was niet zo heel makkelijk, en duurde vrij lang. 1x hebben we het gebruikt voor het vliegveld, dat nooit meer! Deden er 2,5u over en zaten daardoor behoorlijk krap in de tijd voor het inchecken
Hey Laura!
Ik lees hier dat jullie met het openbaar vervoer naar Walmart zijn gegaan, is dit goed te doen?
We zouden graag de eerste dag naar Walmart gaan voor een voorraad snoepgoed & snacks in te slaan,
maar zijn ook volledig aangewezen op het openbaar vervoer. Heb je gewoon de weg/verbinding gevraagd in Disney of alles op voorhand opgezocht? Want ik ben heel onzeker hierover:) Ik zou het een hel vinden om in het midden van een vreemd land te staan en de weg niet meer te weten :p
We hadden google maps openbaar vervoer gebruikt om te kijken hoe we er met de bus naar toe konden. Ik vond de kaarten niet heel duidelijk, tenzij je weet wat bij welke halte ligt. Het is niet zo dat de bus pal voor de Walmart stopt, er zit sowieso een giga parkeerplaats voor en soms is het net 1-2 straten verder lopen. Google maps weet veel ;-)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar