Voor velen is een trip naar DisneyWorld een droom die uitkomt maar voor sommige medemensen stopt de magie nooit. Zij hebben een huis gekocht in het populaire pretpark in Florida en staan elke dag op met Mickey.
De Walt Disney Company heeft namelijk een residentiële wijk gebouwd in Orlando, 'Golden oak' genaamd, voor welgestelde fans. Het is de enige plaats ter wereld waar pretparkliefhebbers daadwerkelijk in het park zelf kunnen wonen. Het kasteel van Assepoester is er nooit ver weg.
De aankoopprijs van dergelijke luxevilla is uiteraard niet min. Huizen gaan van de hand vanaf 1,2 miljoen euro inclusief toegangspassen voor het pretpark, vervoer van de exclusieve woonwijk naar de attracties en langere openingsuren.

Sam Bergami uit Connecticut bezocht DisneyWorl in Orlando al 300 maal sinds 1976. Nu woont hij er. "Ik heb veel gereisd in mijn leven maar hier voel ik me het meest thuis", aldus de 69-jarige pretparkliefhebber.

De verkoop van de villa's loopt als een trein, meldt Disney. Van de ruim honderd woningen staan er nog maar enkele te koop.
(Bron HLN.be)