Disney Movie Marathon

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Gisteren was het 'May the fourth', de officiële Star Wars dag voor de fan-community. Het ideale moment om het te hebben over een marathon van de films. 2 jaar geleden had ik nog geen enkele Star Wars film gezien :oops: (schande...ik weet het), maar door de overname van Disney liet ik me toch overtuigen om alle films te bekijken. Sterker nog,ikzelf organiseerde een Star wars Marathon, waarbij ik m'n hele huis inrichtte met star wars versieringen en afbeeldingen gevonden op 9gag. ('t Was maar te hopen dat de films goed waren of ik zat daar met m'n heuse event :P )

Toen de gasten arriveerden om 8u 's ochtends had ik enkele grappige reclamefilmpjes van star wars achter elkaar gezet.bv: de reclame van Volkswagen en vele andere

Wanneer iedereen aanwezig was liet ik de star wars theme weergalmen door de woonkamer

Er waren wookie Cookies: never go solo, take a wookie... a wookie cookie
AfbeeldingAfbeelding
Endor trail mix (ontbijtgranen) met echte Bantha-melk (blauwe melk
Afbeelding
en Leia Buns

Na het ontbijt tijd voor episode IV en V
's middags aten we heerlijke Han Burgers (met Solo boter natuurlijk :P )
en werden de ontbijtgranen ingewisseld door lightsabers (mikado stokjes met gekleurde glazuur) en bounty's (van bountyhunterBoba Fett)

Daarna keken we episode I, II en III (1 vond ik de minste, waardoor ik blij was, niet in chronologische volgorde te kijken)

Tegen de avond was het tijd voor wat sterkere drank, in Admiral Ackbar's snackbar, compleet met muziek van de cantina

De aanwezigen (die de films wel al meerdere keren gezien hadden en eigenlijk hevige fans waren, gingen uit hun dak :thumbs: ) Ik zorgde ook nog voor een rode sith cocktail met rode wodka en een Jedi cocktail met blue curacoa, voor m'n schoonbroer die minderjarig was de Yoda (funny pisang)

Na enkele frietjes te eten was het dan eindelijk tijd voor episode VI

Naar mijn mening een geslaagde dag, die ik zeker ga herhalen, meerbepaald in 2018 wanneer episode VIII uitkomt. Zijn er nog mensen die star wars Marathons organiseren en dit zeer thematisch aanpakken? huren van R2D2? of zich verkleden? aangepaste hapjes drankjes? laat het zeker weten
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Zag er een hele leuke dag uit Japperboy, ik heb wel even je berichtje samengevoegd.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Oh wat een leuk feestje hahahaha :)
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Een Disney Movie Marathon organiseren

Afbeelding

Bij een Disney Movie Marathon kijk je aan één stuk door naar een aantal films die min of meer bij elkaar horen. Je kan een movie marathon over 1 of 2 dagen verspreiden of over meerdere dagen. Belangrijk hierbij is dat je zorgt voor voldoende tussendoortjes en pauzes tussen de films. In dit topic krijg je vele tips en mogelijkheden voor een movie marathon te organiseren.

Tips bij aankleding en ontspanning tijdens en tussen de films

- zorg voor versiering binnen het thema. (bv piraten versiering bij POTC-marathon)
- voorzie ontbijt, middagmaal, 4-uurtje, avondmaal, snacks en drank aangepast aan thema.
- zorg voor grappige of leuk verwijzingen of korte filmpjes of grapjes tussendoor. (grappige filmpjes op youtube, 9gag, ...)
- je kan ook weetjes over de films voorzien
- speel tussen de films door een spel (bv: star wars gezelschapspel bij Star Wars-marathon)
- een leuke quiz organiseren na het zien van enkele films
- ...

Afbeelding

Mogelijke Disney movie Marathons

De mogelijkheden van Disney movie Marathons zijn eindeloos. Je kan een prinsessen movie marathon houden:

Afbeelding

Of vertrekken vanuit een Disney-franchise:

- Pirates of the caribbean

Afbeelding

- marvel (MCU) fase 1, 2, 3, ...

Afbeelding

- star wars
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Een originele Disney Marathon...

laughingplace.com deed onlands een movie marathon met als thema alle films die te zien waren in the great movie ride in wdw. Tussendoor postte hij op twitter leuke weetjes over de films en bracht hij zo ook hulde aan the great movie ride.


Afbeelding


Dit bracht mij op het idee voor een Disneyland Paris Movie Marathon ( exclusief fantasyland)

Main street U.S.A:

-The music man

Bij het zien van de musicman kom je meteen in de stemming van de dixieland band in Disneyland Paris.
Vooral het horen van het '76 Trombones lied' vervoeren ons helemaal terug naar Main Street U.S.A




- kortfilm Casey at the Bat

wanneer je een hotdog gaat eten bij Casey's corner, denken er weinigen aan het gedicht van Ernest Lawrence Thayer over de fictieve stad Mudville. Nochtans heeft dit gedicht uit 1888 het zelfde jaartal staan op de facade van Casey's corner.


- Hello Dolly


Afbeelding

het lied 'Put on your Sunday clothes' dat we vaak horen weergalmen op Main street U.S.A, kennen we misschien wel van die ene scene uit Wall-e. Maar Dit is de originele film.


Frontierland:

- She Done him wrong

Afbeelding Afbeelding

The Golden Nugget vertelt het verhaal van Diamon Lil die als eerste goud vond in Big thunder Mountain en hierna haar eigen zaak oprichtte. Dit personage was geïnspireerd door deze film.
(meer weten over Disneyland Paris Imagineering? http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... tuele+tour)

Adventureland:

- the swiss family robinson

Afbeelding Afbeelding

- treasure Island

Afbeelding

Van Ben Gun's cave tot spyglass hill
(Meer weten over de verwijzingen van Treasure island in Disneyland Paris? http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... ll#p113996)

- pirates of the Caribbean 1 of 4
deze film franchise heeft geen introductie nodig en sinds kort is Jack Sparrow zeer present in Adventureland
(http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... t&start=90)


Discoveryland:

-The island at the top of the world

Afbeelding Afbeelding

Al eens afgevraagd waar de zeppelin van Videopolis vandaan komt? Hier is je antwoord.

- From the Earth to the moon

Afbeelding Afbeelding

Deze film gebaseerd op het boek van Jules Vernes met de zelfde naam, was ook de inspiratie voor het maken van Space Mountain

- 20.000 leagues under the sea

Afbeelding Afbeelding

Eervolle vermeldingen:

Main street: Meet me in St Louis



Frontierland: Pocahontas (verwijzing naar the indian Village playground) en Pecos Bill (verwijzing naar Slue foot Sue op chaparral Theater

Afbeelding

Adventureland:Peter Pan, Aladdin, Sinbad

Discoveryland: Toy story & Star Wars films
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar