Algemene Info Aandelen

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Maria-Anna
Member
Member

Het blijft vooruit gaan http://bit.ly/2qm1fQ0
digikleuter schreef: Overigens, het feit dat ze het offer verlengd hebben, vind ik een teken aan de wand dat het helemaal niet zo vlotjes gaat als ze gedacht hadden...
Het offer is niet verlengd maar de periode is verschoven.
In eerste instantie zou op 21 april 2017 opening van het offer zijn en op 19 mei 2017
de laatste dag waarop het bod geopend was. Het werd uiteindelijk in de periode van 11 mei t/m 8 juni 2017
http://bit.ly/2qpqSeM
juniordisneyfan schreef:
Ik zie liever gezonde Disney parken onder de naam "Disney Parks and Resorts dan dat we telkens weer reddings plannen moeten hebben onder het Euro Disney SCA management.
Zo zie ik dat ook, in de laatste 6 maanden van FY2017 is Euro Disney verplicht 20 miljoen euro aan leningen te betalen aan de Walt Disney Company. Die kostenpost vervalt dan ook

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

digikleuter schreef:Voor zover ik het heb gehoord, zijn uitbreidingen uitgesloten. Het budget zal opgaan aan refurb en aflossing van de schulden. Wel komt er de show in Cinemagique en de studio's méér Marvel.
Alles op z'n tijd.

Klinkt overigens bedrijfeconomisch zeer verantwoord. Eerst opknappen en schulden aflossen.
Volg onze avonturen op instagram
digikl
Member
Member

Mama van prinsesjes schreef:
digikleuter schreef:Voor zover ik het heb gehoord, zijn uitbreidingen uitgesloten. Het budget zal opgaan aan refurb en aflossing van de schulden. Wel komt er de show in Cinemagique en de studio's méér Marvel.
Alles op z'n tijd.

Klinkt overigens bedrijfeconomisch zeer verantwoord. Eerst opknappen en schulden aflossen.

Dat kan zijn, maar laten we vooral niet de indruk wekken dat met het geld wat er nu zou komen als alles doorgaat er ineens drie nieuwe attracties worden gebouwd. Want dat is niet zo.
Maria-Anna
Member
Member

digikleuter schreef: Dat kan zijn, maar laten we vooral niet de indruk wekken dat met het geld wat er nu zou komen als alles doorgaat er ineens drie nieuwe attracties worden gebouwd. Want dat is niet zo.
Waar/door wie werd dat beweerd?

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

digikleuter schreef:
Mama van prinsesjes schreef:
Alles op z'n tijd.

Dat kan zijn, maar laten we vooral niet de indruk wekken dat met het geld wat er nu zou komen als alles doorgaat er ineens drie nieuwe attracties worden gebouwd. Want dat is niet zo.
Er zijn wel degelijk plannen om uit te breiden.... maar daar horen we later wel meer van.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Maria-Anna schreef:
digikleuter schreef: Dat kan zijn, maar laten we vooral niet de indruk wekken dat met het geld wat er nu zou komen als alles doorgaat er ineens drie nieuwe attracties worden gebouwd. Want dat is niet zo.
Waar/door wie werd dat beweerd?
Idd, die plannen zijn toch nog niet bekend gemaakt? Of is dit gespeculeerd? Of ergens gelezen op internet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
goofy
Member
Member

Ook wij hebben de keuze gemaakt onze aandelen niet te verkopen.

Ja, financieel gezien zitten aandeelhouders in een lastig schuitje. Verkopen en (verder) verlies vermijden? Of op het gevoel beslissen en deze scam niet willen zien slagen? Persoonlijk hebben wij onze aandelen toch al niet gekocht met oog op (rechtstreekse financiële) winst, dus wat ons betreft is de keuze snel gemaakt. Het aspect van de financiële wereld zal echter primeren. Dus TWDC zal nooit zijn verantwoordelijkheid opnemen. Zij zijn verantwoordelijk voor het draaien met verlies en nu moeten andere aandeelhouders hier mee voor opdraaien... En over de gevolgen voor Euro Disney wanneer de 95% niet zou halen... Wel het aloude spreekwoord luidt: de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.

Bij aanvaarding van het aanbod worden de aandelen vastgehouden door de bank, dus ze worden niet meteen verkocht. Althans dat is wat mijn bank me wist te vertellen.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het een close call. 30% volgens de poll van SalonMickeyBlog van 15% van de aandelen. M.a.w. 4,5% van de aandeelhouders die niet verkoopt. Vraag is dus hoe representatief die poll is en hoeveel marge er bijgevolg op die inschatting zit... (werk voor statistici)

Ik vrees dat velen denken dat wanneer ze 95% halen dat de parken meteen zullen uitgebreid worden. Dat is echter niet aan de orde, zoals gemeld op de AGM. Dus waar men het vandaan haalt dat men met uitbreidingsplannen zit??? De uitbreidingsplannen, die men al dan niet al zo kan noemen, worden niet beïnvloed door wel of geen overname.

Het gezichtsverlies is trouwens sowieso voor Disney. Euro Disney = Disney, wordt gerund door Disney en alleen officieel gezien is het een apart bedrijf. Vandaar is dit aanbod ook een grote oplichterij.
En nee Frankrijk gaat het voortbestaan van Euro Disney niet in gevaar brengen. Zij weten ook wel hoeveel inkomsten ze zouden mislopen, want naast 1 bedrijf dat verlies draait vinden dankzij dlp ook veel winstgevende activiteiten in de regio plaats, inkomsten van toerisme in dlp en alle andere vormen van winst voor Frankrijk zouden wegvallen zonder dlp. Frankrijk zal er dus alles aan doen om het wankel evenwicht op te zoeken dat nodig is om Euro Disney te kunnen behouden zonder daarvoor op de vingers getikt te moeten worden.
pluto71
Member
Member

goofy schreef:Ook wij hebben de keuze gemaakt onze aandelen niet te verkopen.

Ja, financieel gezien zitten aandeelhouders in een lastig schuitje. Verkopen en (verder) verlies vermijden? Of op het gevoel beslissen en deze scam niet willen zien slagen? Persoonlijk hebben wij onze aandelen toch al niet gekocht met oog op (rechtstreekse financiële) winst, dus wat ons betreft is de keuze snel gemaakt. Het aspect van de financiële wereld zal echter primeren. Dus TWDC zal nooit zijn verantwoordelijkheid opnemen. Zij zijn verantwoordelijk voor het draaien met verlies en nu moeten andere aandeelhouders hier mee voor opdraaien... En over de gevolgen voor Euro Disney wanneer de 95% niet zou halen... Wel het aloude spreekwoord luidt: de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.

Bij aanvaarding van het aanbod worden de aandelen vastgehouden door de bank, dus ze worden niet meteen verkocht. Althans dat is wat mijn bank me wist te vertellen.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het een close call. 30% volgens de poll van SalonMickeyBlog van 15% van de aandelen. M.a.w. 4,5% van de aandeelhouders die niet verkoopt. Vraag is dus hoe representatief die poll is en hoeveel marge er bijgevolg op die inschatting zit... (werk voor statistici)

Ik vrees dat velen denken dat wanneer ze 95% halen dat de parken meteen zullen uitgebreid worden. Dat is echter niet aan de orde, zoals gemeld op de AGM. Dus waar men het vandaan haalt dat men met uitbreidingsplannen zit??? De uitbreidingsplannen, die men al dan niet al zo kan noemen, worden niet beïnvloed door wel of geen overname.

Het gezichtsverlies is trouwens sowieso voor Disney. Euro Disney = Disney, wordt gerund door Disney en alleen officieel gezien is het een apart bedrijf. Vandaar is dit aanbod ook een grote oplichterij.
En nee Frankrijk gaat het voortbestaan van Euro Disney niet in gevaar brengen. Zij weten ook wel hoeveel inkomsten ze zouden mislopen, want naast 1 bedrijf dat verlies draait vinden dankzij dlp ook veel winstgevende activiteiten in de regio plaats, inkomsten van toerisme in dlp en alle andere vormen van winst voor Frankrijk zouden wegvallen zonder dlp. Frankrijk zal er dus alles aan doen om het wankel evenwicht op te zoeken dat nodig is om Euro Disney te kunnen behouden zonder daarvoor op de vingers getikt te moeten worden.
ik had het niet beter kunnen zeggen :) ook ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het allemaal zoveel beter wordt in Amerikaanse handen, dus ik verkoop mijn aandelen ook niet... en heb er al commentaar over gekregen, gaande van eigenwijs tot egoïstisch te zijn, tot gewoon dom... maar ik heb die aandelen, net zoals jij, niet gekocht met het oog om winst te maken, want dan had ik beter andere kunnen kopen, dus ik verkoop ze ook niet...
digikl
Member
Member

Hulde!
yolayo
Member
Member

Pluto 71 dat meen je niet zeg, gewoon je eigen niks van aantrekken hoor, jij doet wat jij goed acht he, het zijn tenslotte jou aandelen. Ieder moet voor zich maar uitmaken of men ze verkoopt of niet.

Ik heb het wel gedaan maar goed das dan mijn keuze. Ik verwacht ook echt niet dat alles ineens rooskleurig zal gaan hoor, of dat er opeens veel attracties bij zullen komen. Het is en blijft Parijs dus zal altijd wel wat met de Franse slag zijn en blijven. Sommige dingen zullen nooit veranderen verwacht ik. Van oogkleppen is er bij mij geen sprake al denken sommige van wel ;)
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Japperboy
Moderator
Moderator

Als ik al deze reacties lees hoop ik dat Disneyland alsnog aan zijn 95% zal komen :| Ik begrijp niet, waarom we dit niet zouden toejuichen? :? Oké de eerste jaren zullen we misschien alleen een opknapping krijgen van bestaande attracties (maar dat is toch ook goed? Denk maar aan de vernieuwde Pirates of the carribean) en dan heb ik het nog niet over entertainment dat naar Disneyland Paris zou kunnen komen van de states: vernieuwde avondparade, meer exclusieve characters, ... Op termijn kunnen we hier toch de vruchten van plukken? En als ik de vraag nu een zou omdraaien? Wat zou er negatief aan zijn dat Disney Disneyland overneemt? Ik zie alleen maar voordelen
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Sparrow
Member
Member

Ik denk dat stuk angst mee speelt dat het duurder word. En dat attracties toch wel komen.
Afbeelding
pluto71
Member
Member

yolayo schreef:Pluto 71 dat meen je niet zeg, gewoon je eigen niks van aantrekken hoor, jij doet wat jij goed acht he, het zijn tenslotte jou aandelen. Ieder moet voor zich maar uitmaken of men ze verkoopt of niet.

Ik heb het wel gedaan maar goed das dan mijn keuze. Ik verwacht ook echt niet dat alles ineens rooskleurig zal gaan hoor, of dat er opeens veel attracties bij zullen komen. Het is en blijft Parijs dus zal altijd wel wat met de Franse slag zijn en blijven. Sommige dingen zullen nooit veranderen verwacht ik. Van oogkleppen is er bij mij geen sprake al denken sommige van wel ;)
Dank je wel :) en ja, ik meen het wel, heb zelfs pb's gehad om me dat te vertellen, en ook openbaar hoor... maar zoals je al zegt, het zijn mijn aandelen, en iedereen doet met zijn eigen aandelen wat hij of zij wilt he ;) even goede vrienden :)
speedy1980
Member
Member

Hoi

Ik heb een vraagje.
Zijn er nog aandelen van eurodisney te koop?
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

speedy1980 schreef:Hoi

Ik heb een vraagje.
Zijn er nog aandelen van eurodisney te koop?
Ze zijn er nog steeds. Mss wel niet lang meer want Walt Disney Company wilt ze van de beurs halen....

http://www.tijd.be/beurzen/Euro-Disney.360230236
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”