goofy schreef:Ook wij hebben de keuze gemaakt onze aandelen niet te verkopen.
Ja, financieel gezien zitten aandeelhouders in een lastig schuitje. Verkopen en (verder) verlies vermijden? Of op het gevoel beslissen en deze scam niet willen zien slagen? Persoonlijk hebben wij onze aandelen toch al niet gekocht met oog op (rechtstreekse financiële) winst, dus wat ons betreft is de keuze snel gemaakt. Het aspect van de financiële wereld zal echter primeren. Dus TWDC zal nooit zijn verantwoordelijkheid opnemen. Zij zijn verantwoordelijk voor het draaien met verlies en nu moeten andere aandeelhouders hier mee voor opdraaien... En over de gevolgen voor Euro Disney wanneer de 95% niet zou halen... Wel het aloude spreekwoord luidt: de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.
Bij aanvaarding van het aanbod worden de aandelen vastgehouden door de bank, dus ze worden niet meteen verkocht. Althans dat is wat mijn bank me wist te vertellen.
Zoals het er nu naar uitziet wordt het een close call. 30% volgens de poll van SalonMickeyBlog van 15% van de aandelen. M.a.w. 4,5% van de aandeelhouders die niet verkoopt. Vraag is dus hoe representatief die poll is en hoeveel marge er bijgevolg op die inschatting zit... (werk voor statistici)
Ik vrees dat velen denken dat wanneer ze 95% halen dat de parken meteen zullen uitgebreid worden. Dat is echter niet aan de orde, zoals gemeld op de AGM. Dus waar men het vandaan haalt dat men met uitbreidingsplannen zit??? De uitbreidingsplannen, die men al dan niet al zo kan noemen, worden niet beïnvloed door wel of geen overname.
Het gezichtsverlies is trouwens sowieso voor Disney. Euro Disney = Disney, wordt gerund door Disney en alleen officieel gezien is het een apart bedrijf. Vandaar is dit aanbod ook een grote oplichterij.
En nee Frankrijk gaat het voortbestaan van Euro Disney niet in gevaar brengen. Zij weten ook wel hoeveel inkomsten ze zouden mislopen, want naast 1 bedrijf dat verlies draait vinden dankzij dlp ook veel winstgevende activiteiten in de regio plaats, inkomsten van toerisme in dlp en alle andere vormen van winst voor Frankrijk zouden wegvallen zonder dlp. Frankrijk zal er dus alles aan doen om het wankel evenwicht op te zoeken dat nodig is om Euro Disney te kunnen behouden zonder daarvoor op de vingers getikt te moeten worden.
ik had het niet beter kunnen zeggen

ook ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het allemaal zoveel beter wordt in Amerikaanse handen, dus ik verkoop mijn aandelen ook niet... en heb er al commentaar over gekregen, gaande van eigenwijs tot egoïstisch te zijn, tot gewoon dom... maar ik heb die aandelen, net zoals jij, niet gekocht met het oog om winst te maken, want dan had ik beter andere kunnen kopen, dus ik verkoop ze ook niet...