Disneyland Paris: Virtuele rondleiding doorheen het park

Alles over het Disneyland Park.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

Disneyland Paris Tour: deel 3: Adventureland

De overgang van frontierland naar Adventureland is zo goed gemaakt. op het ene moment waan je je in het wilde westen, op het andere waan je je in de jungle. Adventureland liet zich inspireren door de Walt Disney's documentaires Disney's True-life adventure. De eerste in zijn soort was Seal Island, deze serie won zo'n 8 academy awards.

outpost

Wat verder zien we Colonel Hathi's outpost, waar je heerlijke lasagne kunt eten. Vroeger heette dit restaurant Explorer's club, een restaurant dat deed denken aan the enchanted Tiki room. De groen witte kleuren zijn typisch voor de avonturiers die nieuwe oorden ontdekken. Binnen kun je allerlei vondsten tentoongesteld zien.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de Cool post drankstal waar je allerlei verfrissende drankjes kunt kopen zien we verschillende kraten met Coca-cola verzonden uit verschillende landen. Ook is er een frigo-box die, wanneer je hem open doet, het geluid heeft van een pas geopend flesje cola.

Afbeelding

La Cabane des Robinson

wanneer we verder gaan zien we la Cabane des Robinson, van de film 'the Swiss Family Robinson'. Weet je hoeveel bamboe hier aan de kant van de rivier groeit? (ik ook niet, ben ik vergeten van wat CM zei, maar eigenlijk kan me dat ook minder schelen, voor wie dit wel graag wist mijn excuses!)
Deze boom telt meer dan 300000 blaadjes die met de hand geschilderd zijn. Vele handen hebben zich hier op toegelegd. Aan de kant van de weg vinden we enkele banken die gemaakt zijn van raamkozijnen.Wanneer we onder de wortels door gaan vinden we een 'root cellar' , die zou kunnen gebruikt worden omdat voedsel hier frisser blijft, maar ook om wilde dieren weg te houden.

Agrabah

Dit gedeelte werd geïnspireerd door de oosterse Cultuur, een Arabische koning wilde dat dit gedeelte authentiek was aan het oosten en besloot daarom om dit gedeelte volledige te financieren. eerder deed hij het dit voor het marrocon paviljon in Epcot, waar nog veel meer details te zien zijn en de marktkramen niet vol liggen met Disney spullen, maar met authentieke Oosterse waren.

(Adventureland wordt nog vervolgd)
Laatst gewijzigd door 3 op Japperboy, in totaal 6 keer gewijzigd.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Beste lasagne? Is die dan anders dan bij Bella Notte? Dacht hetzelfde zoals de pizza's en pasta :P
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Heel erg leuk om dit zo te lezen! Ik ga bij mijn volgende bezoek met andere ogen naar het park kijken!
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Stitch87 schreefCOLONBeste lasagne? Is die dan anders dan bij Bella Notte? Dacht hetzelfde zoals de pizza's en pasta :P
Ik zeg ook maar wat de Cm zei he :P Hij moet zijne winkel wat promoten he. ik probeer om zoveel mogelijk letterlijk te zetten wat je mag verwachten van zo'n rondleiding. ik was de enige met een plankje papier en een pen, dus t is tamelijk exact wat hij zei. natuurlijk kunnen zo'n gidsen natuurlijk wat variëren, maar ik denk dat de flauwe mopjes standaard zijn voor de tour :P heb net zinnetje veranderd! T moet juist zijn :lol: had hem trouwens ook op foutje betrapt. Volgens hem was great moments with mr lincoln de eerste animatronic in een attractie, maar dat was echt wel enchanted tiki room

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

O, je was toch niet alleen? In welke taal was het?
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Stitch87 schreefCOLONO, je was toch niet alleen? In welke taal was het?

er waren nog 4 anderen, 2 meisjes uit Vlaanderen en 2 jongens uit Nederland, maar desondanks we allemaal Nederlands spraken was de tour in het Engels, had nochtans gevraagd voor Nederlandse, maar deze zal waarschijnlijk net niet beschikbaar geweest zijn. Ik was wel blij dat de andere Nederlandstalig waren, al waren ze niet echt zo veel van zeg. het nadeel van helemaal alleen naar Disneyland gaan, is namelijk dat je niemand hebt om iets tegen te zeggen.

Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Heel erg leuk om te lezen dit!
Bij Phantom Manor hebben ze mij ook nog verteld dat de imagineers die eraan werkten het niet eens werden over hoe een spookhuis hoort te zijn, waardoor het eerste deel (het serieuze stuk waarin je Melanie een beetje ziet ronddwalen) heel anders is dan het tweede (de komische spookstad).
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Annet schreefCOLONHeel erg leuk om te lezen dit!
Bij Phantom Manor hebben ze mij ook nog verteld dat de imagineers die eraan werkten het niet eens werden over hoe een spookhuis hoort te zijn, waardoor het eerste deel (het serieuze stuk waarin je Melanie een beetje ziet ronddwalen) heel anders is dan het tweede (de komische spookstad).
Ik weet dat dit zo het geval is voor de Haunted mansion in Amerika waarbij je de meer griezelige kant hebt en de visuele komische grappen van Marc Davis, maar ik ben niet zo zeker of dit ook geldt voor onze Phantom Manor. de laatste scene mag dan wat frivoler zijn (in vergelijking met de dode skeletten in de scene ervoor), maar in Haunted mansion zitten er meer visuele grappen, waar onze phantom nog steeds duister blijft.

Maar blijkbaar komen er veel zaken overwaaien van de Amerikaanse parken

(dit moet ik nog bij main street zetten)

blijkbaar blijft er altijd 1 licht branden aan het kasteel, alls hulde voor Walt Disney.

Walt had namelijk een appartement boven the firestation in mainstreet usa in Anaheim (CA) en daar laten ze ook het licht branden voor Walt's eeuwige inspiratie. er gaat zelfs een spookverhaal de ronde, dat een CM het licht uitdeed en toen ze bij de deur was het licht weer aan sprong, ze deed dit toen een 2de maal en weer sprong het licht aan, waarna ze voor altijd het licht aanhouden
Laatst gewijzigd door 2 op Japperboy, in totaal 4 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415

Ik herhaal ook alleen maar wat de CM mij in Parijs verteld heeft ;)
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Annet schreefCOLONIk herhaal ook alleen maar wat de CM mij in Parijs verteld heeft ;)
ik weet het, maar (zonder verwaand te klinken) ik vind dat de CM niet altijd van alles op de hoogte zijn of soms zelfs foute informatie geven. bv vraag van eerste animatronics in een attractie of Walt Disney die volgens hem Mickey Mouse animeerde, eerste mickey mouse cartoon Steamboat willy was, ... (dat was allemaal fout en zo vroeg ik naar ''le pont suspendu', dat een directe verwijzing is naar de film 'treasure island' en hij wist dit niet. Vroeg me daarom ook af of 'the ship wreck' een verwijzing was naar de boot van Long John silver of The family Robinson.

Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415

Ach ja ik had ook maar een onofficiële tour van iemand op z'n vrije dag, dus heb in ieder geval niet betaald voor foute informatie
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Annet schreefCOLONAch ja ik had ook maar een onofficiële tour van iemand op z'n vrije dag, dus heb in ieder geval niet betaald voor foute informatie Afbeelding
lol :lol: touché! ik geef wat spoilers voor wat ik nog ga posten, maar zo vertelde de CM dat de Multi-plane camera die je kunt vinden in het Art of Animation gebouw een echt werkende Multi-plane camera was en dat er zo maar 3 in de wereld meer waren, waarvan één in het san Francisco Family Museum en 1 in de archives. Toen ik dan zei dat je ook één had in wdw bij one man's dream, zei hij dat dit waarschijnlijk een replica was :? Ook al zou het fantastisch zijn dat wij een Multi-plane camera hebben die echt gebruikt is door TWDC, ik betwijfel het ten zeerste dat ze dit dan niet eerst in Florida hadden, waar zelfs een echte studio geweest is bij de productie van Lilo & stitch en Mulan... :roll: (begrijp je mijn frustratie?)
Three original Disney multiplane cameras survive: one at The Walt Disney Animation Studios, Burbank - California, one at the Walt Disney Family Museum in San Francisco, and one in the Art of Disney Animation attraction at Walt Disney Studios Park in Disneyland Paris.

bron: DLRP magic
Laatst gewijzigd door 1 op Japperboy, in totaal 4 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415

Hahaha ik snap het, je bent ook wel een echte Disney nerd (en dat bedoel ik als compliment, niet als belediging haha). Dan leg je ook nog eens geld neer voor zo'n tour en dan klopt de informatie niet helemaal.
Maar ik denk dat de meeste mensen die zo'n tour doen niet zoveel weten als jij, dus die nemen het natuurlijk gewoon allemaal voor waarheid aan.
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Annet schreefCOLONHahaha ik snap het, je bent ook wel een echte Disney nerd (en dat bedoel ik als compliment, niet als belediging haha). Dan leg je ook nog eens geld neer voor zo'n tour en dan klopt de informatie niet helemaal.
Maar ik denk dat de meeste mensen die zo'n tour doen niet zoveel weten als jij, dus die nemen het natuurlijk gewoon allemaal voor waarheid aan.
Kan geen mooier compliment krijgen :D maar inderdaad! Ik heb het gevoel dat mijn gids veel op wikipedia zijn info haalde :p of dat wikipedia zijn info haalde van de tour, dat kan ook :P hoe dan ook, ik zou het zeker aanraden en mocht ik opnieuw voor de keuze staan, ik zou de tour zo weer doen!

Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

Afbeelding

het gebouw is in ergere staat dan ik dacht , dit is een foto van begin 2015 en daar zijn de spijlen van het hekje aleen geruime tijd weg(gerot?) laten we hopen dat de renovatie van volgend jaar grondig is en zo blijft.Afbeelding
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar