Ik durf mijn outfit niet te wassen: ik heb textiel verf gebruikt en weer textiel verf van een ander merk voor details, dus ik ben bang dat alles vervaagt. Heb alles dus wel maar in 1 laag tot nu, dat scheelt qua temperatuur wel. Daardoor wordt een oefenrondje ook moeilik. 1 use only zeg maarMagieDeDisney schreef:Misschien een testrun doen om de pijnpunten te vinden? Weet natuurlijk niet hoe je outfit in elkaar zit maar misschien helpt het wassen van de kleding, of als het meerdere lagen zijn: knippen en naaien zodat het één laag wordt? Als het heel makkelijk aan te passen is, kun je natuurlijk de vervelende items dragen voor de foto's in het park (eerste paar kms) en dan weggooien als je het park uitgerend bent? (Niet zo gewenst denk ik haha) Als je dingen openknipt kun je op zich gaten vullen met ander stof maar weet niet hoe extreem je moet wijzigen.
5K en 10K doe ik rustig, halve deed ik vorig jaar in 3 uur en hoop het te verbeteren, alhoewel ik dat betwijfel omdat ik 15km ervoor moet doen. (en ik wil meer character photos) Ga nog een test'weekend' doen en dan doelen zetten voor tijden. Met fotodoelen wil ik wel op de foto met alle km markers, en natuurlijk met kostuum op de foto bij de passende characters. Zou wel heel frustrerend zijn als een character op de 'verkeerde' dag komt!
Het grootste probleem is dat ik nog nooit in kostuum heb gelopen, en mijn hardloop outfit altijd vrij strak heb, dus overbodig zweetbandjes oid. ben ik gewoon niet gewend. Ik weet dat ik dat sowieso niet 21 KM lang vol ga houden.
Ik vermoed dat ik de outfit gewoon perfect maakt voor de 5K, die ren ik voor de fun en foto's. Afhankelijk van hoe erg de outfit mee/tegenvalt en hoe de wedstrijd shirtjes zijn ren ik de 10K in een simpelere versie (niks om mijn hoofd, polsen, benen enz.) en de halve marathon of in eigen sport outfit of wedstrijd shirtje.
Als je de 5 en 10KM rustig doet, en je focust je zaterdags op herstel, zul je zondag wel je benen voelen maar alsnog wel een prima halve marathon kunnen lopen. Ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent, maar zeker met de photo stops moet je tussendoor een goed tempo kunnen aanhouden!
De grootste frustratie zit hem rond mijn schouders. Ik heb katoen gebruikt omdat alleen dat goed te verven is (Lesson learned: bij poging 1 heb ik niet naar de soort stof gekeken dus ik heb nog een paar knalroze voetbalsokken. Iemand interesse?). De stof geeft echter voor geen meter mee, terwijl ik mijn sportkleding gewend ben die daarop ontworpen is. Voor 5KM rustig is het vol te houden, maar op langere afstand gaat de zwaaibeweging van de armen echt een probleem worden.Bump schreef:
In WDW doe ik alleen de halve marathon en dan is inderdaad het idee om dan de challenge in Parijs te doen. Ik was alleen zo enthousiast toen de losse bibs voor dit jaar toch weer beschikbaar waren dat ik voor dit jaar ook maar heb aangemeld.![]()
Waar zit je kleding verschrikkelijk? Wat voor materialen gebruik je? Ik weet niet of je wilt zeggen wat je op dit moment hebt? Maar misschien kunnen we beter in mee denken.
En WDW is superleuk om door heen te lopen! Het nadeel ervan is dat het zo groot is, dat je op de 5 en 10K races gewoon zo weinig van de parken ziet. Zelfs met 21KM red je alle vier niet, maar je pakt wel twee hele mooie zo!
PR's lopen in Disney gebeurt zelden. Vaak omdat parcours altijd net iets langer uitvallen, en je veel slingert over het parcours, zo extra meters maakt, en relatief veel bochten hebt in de parken. In Amerika wordt er nog wel eens een PR gelopen, maar dat is dan de doelgroep die echt pas begint met hardlopen en zo nog makkelijk tijd kan verbeteren op lange afstanden. Op de korte afstanden zoals 5 en 10 KM ren je in je eigen straat sneller een PR dan in DisneyLaura schreef:Wat leuk Bump en RunnerKoen dat jullie in WDW gaan lopen/hebben gelopen!
Ik heb totaal geen tijden in gedachten voor runDisney. Mijn mening is dat ik veel te veel betaal om in Disney PR's te gaan lopen(Ik heb elke maand 1-2 wedstrijden, daar loop ik mijn PRs wel) Ik heb over de 5K vorig jaar 1u 10min gedaan en we konden er wel langer over doen omdat we nog zoveel tijd over hadden. Voor mij gaat het echt om de beleving, foto's met characters, elke km marker op de foto en wat omgevingsfoto's.
Ik zag een keer een tijd van 15min bij een WDW 5K race, ik dacht toen "wat zonde van het inschrijfgeld!" (a)
Wél wordt runDisney (kwam ik achter) vaak gebruikt om een record te zetten qua afstand: juist omdat het vaak een funrun is en weinig druk, wordt het door veel renners gebruikt als eerste kennismaking met een halve of hele marathon. Daar staat de WDW marathon om bekend. Ik kwam daar iemand tegen uit Brazilie! die hetzelfde deed als ik: daar uitproberen hoe het voor je lichaam is om 42 KM hard te lopen.
Ik heb vorig jaar de 21KM in Parijs gelopen als eerste halve marathon. Deze ook goed gelopen: in een stuk door en prima tijd. Ben niet gestopt voor foto's maar heb daar ook geen spijt van. Je hebt nog steeds de beleving, je ziet ook gewoon alles en het blijft nog steeds geweldig. Heb van de 5Km wel wat foto's omdat ik die samen met mijn zus liep, maar voor mij zit er geen verschil tussen de races. Is natuurlijk je eigen beleving!
De 42KM als eerste marathon ook vrij serieus gelopen. Daar wel geknakt op voorbereiding en character fotos gemaakt als het mij uitkwam, maar het past niet bij mij om teveel te stoppen. Daarnaast krijg ik vaak ook een best wel goede plaatsing qua startvakken en die wil je dan ook waarmaken. Als je twee keer zo langzaam bent als normaal op die afstand, dan voelt de medaille toch anders aan, voor mij dan
Wat ik zo leuk vind is dat je ook altijd een groep hebt die hetzelfde loopt als jijzelf en dus bijvoorbeeld ook niet stopt voor foto's en op amateur gebied ook probeert vrij goed te lopen, dus je voelt je niet 'the odd one out' als je serieus loopt bij runDisney. Je hebt ook groepen die het voor de fun lopen en dat is prima. En mensen die net begonnen zijn met sporten en voor wie het afleggen van 5-10 of meer KM's- al een prestatie is op welke afstand. Dat dit allemaal kan in en rondom Disney met alle magie die erbij hoort, dat maakt mij zo'n fan ervan
Je ziet bij mensen die bijv. Dopey doen ook dat zij dat zo inplannen. De 5 en 10KM lopen ze in vol kostuum, puur omdat het een voorwaarde is voor de Dopey medaille en zo kunnen ze mooi veel foto's maken. Qua afstand is het echt een warming up, en ze zijn vaak enorm chagerijnig omdat ze om 3u snachts uit bed moeten. (Mensen, Parijs start heerlijk laat!)
De halve en hele marathon komen toch meer de sport outfits te voorschijn en wordt er net wat minder vaak gestopt: de foto's zijn vaak al binnen en je rent ook gewoon echt langere afstanden waar je goed wil presteren.