Ervaringen evacuaties

Alles over het Disneyland Park.
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 04:44

heeft er al iemand eens een evacuatie meegemaakt en hoe ging dat dan?:)

ik heb er al eens 2 meegemaakt.
eens in buzz lightyear helemaal op het einde, toen mochten we het laatste stukje lopen en diegenen die in het begin ingestapt waren gingen de andere kant op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en in phantom manor waar ik het beginstukje mocht terug wandelen

Afbeelding

Afbeelding

dit volgend filmpje is niet van mij maar toont de evacuatie op een andere dag) van de andere kant

judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar :D
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

2 maanden geleden ook in phantom manor, zaten ook nog maar in het begin, net op de helling naar boven :(. Gewoon uitstappen en langs het begin naar buiten.

Pinokkio ook eens een paar jaar terug. Toen waren we al bijna op het eind, bij de blauwe fee als ik me niet vergis. Toen ook gewoon uitstappen maar doorlopen naar de uitgang.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Uit space mountain. Was wel leuk om te zien, zo met de lichten aan. Maar aangezien er expliciet en vaak gezegd wordt geen foto's te maken, laat ik hier in het midden of ik ze heb of niet...
Gebruikers-avatar
Amaris
Member
Member
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2017, 19:47

Wij ook eens bij pinokkio. Ongeveer bij hetzelfde stuk als Stitch. Inderdaad de rest van het stuk te voet afgelegd.
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247

olafLover schreefCOLONUit space mountain. Was wel leuk om te zien, zo met de lichten aan. Maar aangezien er expliciet en vaak gezegd wordt geen foto's te maken, laat ik hier in het midden of ik ze heb of niet...
Bij mij werd er niets gezegd ,hangt ms af van atractie tot atractie,of welke castmember er is.
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Ik heb het alleen meegemaakt in Small world. We waren al bijna bij het einde, bij het "tot ziens" stuk. Kwam een CM met een plank waarop we van bootje naar de kant konden lopen (was net te grote stap zeg maar). Daarna langs het water door kunnen lopen naar de uitgang. Dus was helaas niet echt "in" de attractie.

Mijn reisgenootjes hebben het ook nog een keer meegemaakt bij Pirates waar ze echt midden in de attractie zaten, toen kwam iemand in een waterbestendig pak het water in om de bootjes naar de kant te trekken en moesten ze wel achter de schermen langs om weer in het park te komen. Jammer dat ik toen net in een achtbaan zat :P
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2015, 19:44

wij hebben het eens in Snowwhite scary adventure meegemaakt net voor de scene van de koningin voor de spiegel. Was wel leuk dat we dan terug konden stappen door het huisje van de zeven dwergen :D jammer genoeg geen beeldmateriaal gemaakt.
Klik hier voor de Café Mickey kalender.

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Een keer bij pirates 9 jaar geleden. Lag voor de helling omhoog aan begin. Boot werd naar links tegen de kant geduwd door medewerker in waadpak en we werden door een deur naar achter de schermen geleid. Eerst liepen we aan de andere kant van de muur richting stuk waar gezonken wrak ligt. Daarna meteen naar buiten. Daar achter het gebouw langs richting ingang Blue Lagoon. We kwamen daar aan de zijkant door deur weer op gebied voor bezoekers. Heb ergens een foto van dat stukje. Staat nl boukeet voor personeel als schaft wat eigenlijk belachelijk is.
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Wij zijn ook een paar jaar geleden geëvacueerd uit Pirates. Ineens ging de muziek uit en het licht aan tijdens de rit en kwamen alle bootjes achter elkaar tot stilstand. De animatronics bewogen wel gewoon. Na een kwartier kwamen er een aantal cast members in van die waterpakken en om de beurt werden de bootjes naar voren getrokken tot een bepaald punt waar we konden uitstappen en naar buiten werden geleid. Hier moesten we een stukje backstage lopen langs de loods. Wel heel leuk om een keer mee te makenAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben ook een keertje bij Cinemagique gezeten en na een tijdje moest iedereen de zaal verlaten vanwege een technisch probleem.
Verder in al die keren geen evacuaties meegemaakt.
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Fayetjes
Member
Member
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2016, 20:28

Wij tijdens onze aller eerste Disney bezoek in de big thunder mountain. Karretjes werden tijdens de rit gestopt en werd netjes vertelt dat er storing was en er medewerkers onderweg waren om ons te helpen. Mederwerkers waren snel ter plaatsen en we werden per twee karretjes er uitgelaten moesten achter elkaar een stukje langs de baan lopen waarna we bij een trap van de nooduitgang kwamen en zo hebben we de attractie veilig kunnen verlaten. Was in 1995.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Princess Sas
Member
Member
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2017, 07:45

Wij hebben enkele jaren geleden ook vast gezeten in de Big Thunder Mountain. We waren toen net naar boven aan het gaan wanneer we vast kwamen te zitten, castmembers zijn ons toen via de trap komen halen en we zijn toen helemaal back stage naar de uitgang geleid, was een attractie op zich :). Daarna kregen we een blanco fast pass om later terug te komen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

Misschien een minder leuke evacuatie, maar gisteren was het plein voor de bagagecontrole afgesloten en mocht niemand zo naar de parking. We werden geleid naar cafe Mickey om dan zo via de Pick-nick plaats alsnog naar de parking te gaan. Bij het verlaten van het park zagen we barricades door soldaten aan de ingang van de parking en zagen we ook een helikopter overvliegen met lichten. Door dit voorval wilde mijn vrouw de volgende dag (vandaag) niet meer naar Disneyland, wegens vrees voor terreur. Ik heb vernomen dat deze omleidingen wel vaker voorkomen uit voorzorg maar ik ben toch benieuwd naar de ervaring van anderen of iemand die eventueel gisteren er ook was? (ma 21 augustus)

Wil je graag een verblijf boeken in Disneyland Paris? klik hier voor de aanbiedingen!
Gebruikers-avatar
Stitch87
Member
Member
BerichtenCOLON 1521
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2016, 08:00

Ohnee, dus jullie zijn vandaag niet geweest? Zo spijtig :(.
Vorige week was er ook zo'n evacuatie rond het station. Eens over de (mid)dag en 's avonds na de show ook nog eens. Speculaties zeggen omwille van een rugzak maar geen idee of dat bevestigd is.
Gebruikers-avatar
disneyzot
Member
Member
BerichtenCOLON 247

Japperboy schreefCOLONMisschien een minder leuke evacuatie, maar gisteren was het plein voor de bagagecontrole afgesloten en mocht niemand zo naar de parking. We werden geleid naar cafe Mickey om dan zo via de Pick-nick plaats alsnog naar de parking te gaan. Bij het verlaten van het park zagen we barricades door soldaten aan de ingang van de parking en zagen we ook een helikopter overvliegen met lichten. Door dit voorval wilde mijn vrouw de volgende dag (vandaag) niet meer naar Disneyland, wegens vrees voor terreur. Ik heb vernomen dat deze omleidingen wel vaker voorkomen uit voorzorg maar ik ben toch benieuwd naar de ervaring van anderen of iemand die eventueel gisteren er ook was? (ma 21 augustus)
Tegenwoirdig zijn zulke acties standaard als er een verloren'verdacht' valies gespot word ,mischien wel nodig maar geen reden om niet meer naar disney te gaan , hoe meer veiligheid hoe onveiliger de mensen zich voelen precies.
Disneyland zal wel de veiligste pek zijn die er is. Je kan ook een ongeluk hebben bij wijze van spreken net aan je voordeur dat is dan toch ook geen reden om niet meer buiten te komen.
Tis maar hoe je het bekijkt :)
Gebruikers-avatar
Japperboy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4962

disneyzot schreefCOLON
Japperboy schreefCOLONMisschien een minder leuke evacuatie, maar gisteren was het plein voor de bagagecontrole afgesloten en mocht niemand zo naar de parking. We werden geleid naar cafe Mickey om dan zo via de Pick-nick plaats alsnog naar de parking te gaan. Bij het verlaten van het park zagen we barricades door soldaten aan de ingang van de parking en zagen we ook een helikopter overvliegen met lichten. Door dit voorval wilde mijn vrouw de volgende dag (vandaag) niet meer naar Disneyland, wegens vrees voor terreur. Ik heb vernomen dat deze omleidingen wel vaker voorkomen uit voorzorg maar ik ben toch benieuwd naar de ervaring van anderen of iemand die eventueel gisteren er ook was? (ma 21 augustus)
Tegenwoirdig zijn zulke acties standaard als er een verloren'verdacht' valies gespot word ,mischien wel nodig maar geen reden om niet meer naar disney te gaan , hoe meer veiligheid hoe onveiliger de mensen zich voelen precies.
Disneyland zal wel de veiligste pek zijn die er is. Je kan ook een ongeluk hebben bij wijze van spreken net aan je voordeur dat is dan toch ook geen reden om niet meer buiten te komen.
Tis maar hoe je het bekijkt :)
alle info wordt onder m'n vrouw haar neus geschoven :D haha

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar