runDisney Parijs trainingen

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

MissMetal schreefCOLONBij mij gaat het helemaal niet vlot qua trainen.... Als onervaren loper doe ik het Start2Run programma van Evy Gruyaert, wat op zich wel heel mooi opbouwt en goed vol te houden is.
Het grote probleem ligt hem bij de temperaturen, gecombineerd met mijn hoogseizoen qua werk...
Ik vertrek 's ochtends vroeger (om7u de deur uit), en ga 's avonds ook vroeger slapen, dus trainen als de warmte geminderd is, is gewoon geen optie, dat haal ik niet omdat ik te moe ben.
Het loopschema is dus helemaal naar de botten, geen energie...
Het zijn ook wel bizarre temperaturen wat we deze weken hebben he! Ik ga zelf ook altijd om 7uur de deur uit voor mijn werk, heb echt geen zin om de wekker al om 5uur doordeweeks te zetten om te gaan hardlopen. Ik loop 's avonds echt (voor mijn gevoel) laat: na 20uur, soms kom ik rond 21:30u thuis van mijn rondje. Als ik laat thuiskom, dan is het douchen, nog wat drinken en dan naar bed. Ik heb er nooit moeite mee om in slaap te komen na een wat later hardlooprondje. Weet niet of die tijden optioneel voor je zijn? Ren met Evy is altijd rond de 30min toch? Ik heb ook wel eens een tip gelezen van iemand: als je van huis komt, meteen hardloopkleding aan en gaan! Na het douchen avondeten, en dan rest van de avond rustig aan.

Eventueel optioneel om renmetEvy lessen te snelwandelen? Wanneer het eigenlijk hardlopen is, dat je gaat snelwandelen. Het gaat soms niet eens zozeer om de conditie, je pezen en spieren moeten ook aan de belasting wennen om blessures te voorkomen.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Ik heb net gelopen (middernacht) omdat ik door de vakantie uit kan slapen. Zelfs nu was het nog 24 graden en heb ik, ik weet zelf ook niet hoe, een hele goede 5K gelopen, 22:!6.

Daarna echt kapot en enorm last van de hitte.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Zo bijzonder, het was zo warm de laatste dagen, dat 25 graden heerlijk aanvoelde! :P

Iemand anders ook dit weekend de eerste ''mini 36K challenge' gelopen? Jeff Galloway's schema heeft ook trainingweekenden waarin je 2 dagen een afstand loopt, zodat je goed voorbereid bent om 2 dagen achter elkaar een afstand te lopen.

Zaterdag: 3,2km wandelen en vanochtend 15,2km hardlopen. Heerlijk!

(Volgende mini challenge is over 2 weken: wandel zaterdag 4,8km en loop zondag 17,7km)

Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

Ik!

Maar ik heb de hele week al lood in mijn benen.
Peesplaten aan de zijkant doen pijn, beenheffer in de lies.
Ben benieuwd. Foamroller lukt eigenlijk niet meer.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Zaterdag buiten getraind. Het ging echt voor geen meter, ik vermoed de warmte. Zondag had ik zoveel last van mijn heup dat ik niet heb getraind (was wel de planning). Ik vreesde al dat de volgende stap te zwaar was voor me... Gisteren in de sportschool (met airco!) op de loopband dezelfde training herhaald en het ging super! Was het dus toch de warmte vrees ik... (op zich niet erg nu we weer thuis zijn en de verbouwing bij de sportschool klaar is, dus ik kan daar gewoon heen als het buiten te warm is)
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

Ik doe eigenijk nooit iets aan voorbereiding voor de challenges, omdat de manier waarop ik nu train al voldoende is eigenlijk :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

Marjolein, ik zag in het andere topic dat je een duurloop van 16 KM hebt gedaan! Wat goed, zeker met deze omstandigheden. Hoe heb je dat gedaan? Water mee voor onderweg?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Hoe ga ik om met de warmte? 's Avonds of 's ochtends lopen, en heel eerlijk, het is nu al zo lang warm dat ik er ook gewend aan ben geraakt. Vanochtend eens heel vroeg gelopen: om 5uur de deur uit gegaan! Heerlijk temperatuurtje: 17 graden! Het wordt hier vandaag 37 graden en alles boven de 30 is mij te warm. Vanavond gaan we naar The Incredibles, en elke werkdag gaat de wekker hier om 6uur en ben niet echt een laat op de avond loper, dan maar een keer heeeel vroeg.
Heb altijd water mee! Heb een flipbelt waar een klein 150ml flesje in gaat, en nog een 330ml flesje. Loopjes langer dan 1,5uur gaat mijn waterrugzak mee waar ik ongeveer 1L water in doe.

Moet wel zeggen, nu ik de Dopey challenge training combineer, en mijn doordeweekse loopjes dus 45min zijn ipv 30min, ik nu wel heel erg gewend ben geraakt aan 45min lopen. Hierdoor voelt 8km ook nog steeds als lekker ontspannen aan, terwijl ik dat vorig jaar dat gevoel niet altijd had toen ik doordeweeks 30min liep.

Over 6,5e week is het al zover jongens! :D

Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Ik ben na het fiasco 2 weken geleden naar de sportschool gegaan en ik durf nog niet terug naar buiten. Hoe slecht het buiten ging eb hoe goed op de sportschool, het is een wereld van verschil. Maar ja, ik zal ook moeten trainen op zelf het tempo houden, ipv doen wat de loopband doet, dus als het later deze week weer koeler is ga ik er weer voor (en dan maar hopen dat ik mijn heup niet voel naderhand). Maar ik heb nu qua tijd en afstand iig door kunnen trainen, ondanks de hitte
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

@Olaflover Als het voor jou nu beter werkt om op de loopband te lopen, is dat toch helemaal niet erg! Ik weet de naam even niet meer, maar er is een marathonloopster die alleen maar op de loopband traint door de barre weersomstandigheden bij haar thuis! Blessure is veel vervelender. Op de loopband kan je misschien twee weken voor het weekend eens de afstand plus 2km doen, dan komt de race helemaal goed! Als ik op de loopband loop, doe ik de helling op 1%, om zo buiten een beetje na te bootsen.
Ik kan ook niet wachten op de koelere temperaturen dat ik weer 's middags buiten kan lopen ipv of heel vroeg of heel laat!

Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528

Oh de helling aanpassen is wel een goed idee, dat heb ik nu niet gedaan. Maar ik hoop dat als het koeler is, het buiten ook weer beter gaat. Is toch ook makkelijker om gewoon de voordeur uit te stappen dan steeds naar de sportschool
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Ik twijfel nu wel of het 1% of 5%... Naja, kijk maar even na wat goed voelt haha, ook weer niet te stijl zetten, gaat maar om een klein beetje.

Gebruikers-avatar
MarjoleinART
Member
Member
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 16:06

Hoi allemaal, al druk aan het trainen lees ik! goed bezig allemaal!!
Hier gaat de training ook voorspoedig. Afgelopen zondag heb ik de 16km aangetikt. Komende zondag hopelijk weer een kilometer erbij!
Tot hoeveel km trainen jullie voor de halve? Wat is jullie geschatte eindtijd??
Succes, gelukkig is het vanaf morgen minder warm!!!
Gebruikers-avatar
MarjoleinART
Member
Member
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2016, 16:06

RunningKoen schreefCOLONMarjolein, ik zag in het andere topic dat je een duurloop van 16 KM hebt gedaan! Wat goed, zeker met deze omstandigheden. Hoe heb je dat gedaan? Water mee voor onderweg?
Het wat behoorlijk warm ja! :shock: Maar goed, ben redelijk vroeg gegaan! Ben echt geen ochtend loper, dus 10u starten vond ik redelijk vroeg al. Maar tel daar eens 2u bij op …. tja toen was het wel heel heet!! hahah
Ik heb een klein flesje water meegenomen. Hier in Breda en omstreken (heel Brabant volgens mij) hebben ze van die waterpunten waar je je flesje kan vullen. Heb dus even opgezocht waar die precies waren, en heb daar mijn route langs gepland! :D
Bij de 8km was het eerste punt … buiten gebruik!! grrrrr volgende was pas op 12 km. Toch maar doorgelopen. (had net mijn flesje leeggedronken zodat ik hem helemaal kon vullen en dus ook weer koud was) dus dat was even doorbikkelen.
Deze 16km was een voorbereiding op de 10Miles van Tilburg op 2 september. Was nog heel erg aan het twijfelen om die te lopen omdat de limiet 2.10u is. Dus vandaar dat ik even willen testen of me dat zou lukken. Maar mijn tempo op de halve zal langzamer zijn hoor. Ben ook niet zo'n snelle loper. haha. Wil daarom een pace van 8.30" aanhouden op de halve. Die van de 16km was 7.56"
Hopelijk ben ik in Disney niet de langzaamste! :o :shock:
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

@marjolein

Ik volg Jeff Galloway's trainingsschema, wat rekening houdt met de 10K en HM in hetzelfde weekend. De langste afstand bij hem is op za 8km en op zondag erna 22,5km. Voor mijn allereerste HM in 2016 in DLP heb ik wel getraind tot 21,1km omdat ik het wilde weten of ik het kon. Ik ga die 22,5km wel lopen, omdat ik ook bezig ben met trainen voor de Dopey challenge, dus dan zal ik die afstand in januari zeker moeten kunnen. ;)
Voor runDisney zou ik zeggen: ren tot 17/18km, die laatste paar kilometers red je makkelijk doordat je in zo'n leuke race meedoet. De editie van 2017 was mijn 4e halve marathon, maar augustus 2017 was het begin van mijn blessure, mijn langste loop was toen 18km op 6 augustus. Ik heb in 2017 de 36K met fikse blessure gelopen, dus als ik dat kan, kan jij het goed getraind zeker weten ;)

Oef, dat moet balen zijn geweest van die drankpost! Ik heb zelf een waterrugzak van Ali Express, was maar iets van €25 en gebruik hem al 2 jaar. Ik neem hem mee voor loopjes langer dan 15km (met hitte 13km).

8:30 is toch een prima tempo! Je hebt per km dan 1:30 speling op het officiële tempo. Geloof me, er zijn honderden lopers die dat tempo of langzamer hebben. runDisney is er soepel met de tijdslimieten, deze gaat pas in wanneer de laatste loper op de start heen gaat.

Ren je aan 1 stuk, of heb je wandelperiodes tussendoor? Er zijn honderden, waar ik er 1 van ben sinds de blessure, die runwalkrun doen. Mijn tempo vandaag bij 2min rennen, 30sec lopen was 7:22min/km, ik wil heel graag naar mijn oude tempo terug van 6:35 op een HM, maar heb nog een lange weg te gaan. (De meeste hier kennen mijn verhaal wel, maar even in het kort: in augustus 2017 blessure op gelopen, december knieoperatie, heb beide kruisbanden afgescheurd. Begin dit jaar zat ik nog op een tempo van 8:30min/km. Ben nu aan het spelen met de runwalkrun welke interval het snelste is voor me, maar met de hoge temperature is dat lastig te bepalen. Waarschijnlijk ga ik het in DLP zo aanpakken: 5K rennen van foto stop naar foto stop xD, 10K 4 of 3min rennen, 30sec lopen en voor de HM 2min-30sec.)

Ik zou de 10miles van Tilburg doen! Naar horen is het een erg leuke loop! Wat ik in het verleden deed, was naar de eindtijd van de laatste lopers kijken. In 2017 zijn er een stuk of 50 lopers gefinished na een nettotijd van 2uur! Een wedstrijd loopt ook vaak veel beter dan een training thuis. Gewoon doen!

In Disney ben je zeker niet de langzaamste, gekkie! Er waren er heel veel die er langer dan het aangegeven limiet van 3uur 30min over hebben gedaan, zelf een paar meer dan 4uur! Zodra je weer op Disney terrein bent, bij hotel Santa Fe, ben je 'veilig', dan halen ze je niet meer van het parcour. Daarna is het nog zo'n 5km naar de finish, als je maar door blijft lopen red je het wel

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar