Het zijn ook wel bizarre temperaturen wat we deze weken hebben he! Ik ga zelf ook altijd om 7uur de deur uit voor mijn werk, heb echt geen zin om de wekker al om 5uur doordeweeks te zetten om te gaan hardlopen. Ik loop 's avonds echt (voor mijn gevoel) laat: na 20uur, soms kom ik rond 21:30u thuis van mijn rondje. Als ik laat thuiskom, dan is het douchen, nog wat drinken en dan naar bed. Ik heb er nooit moeite mee om in slaap te komen na een wat later hardlooprondje. Weet niet of die tijden optioneel voor je zijn? Ren met Evy is altijd rond de 30min toch? Ik heb ook wel eens een tip gelezen van iemand: als je van huis komt, meteen hardloopkleding aan en gaan! Na het douchen avondeten, en dan rest van de avond rustig aan.MissMetal schreefCOLONBij mij gaat het helemaal niet vlot qua trainen.... Als onervaren loper doe ik het Start2Run programma van Evy Gruyaert, wat op zich wel heel mooi opbouwt en goed vol te houden is.
Het grote probleem ligt hem bij de temperaturen, gecombineerd met mijn hoogseizoen qua werk...
Ik vertrek 's ochtends vroeger (om7u de deur uit), en ga 's avonds ook vroeger slapen, dus trainen als de warmte geminderd is, is gewoon geen optie, dat haal ik niet omdat ik te moe ben.
Het loopschema is dus helemaal naar de botten, geen energie...
Eventueel optioneel om renmetEvy lessen te snelwandelen? Wanneer het eigenlijk hardlopen is, dat je gaat snelwandelen. Het gaat soms niet eens zozeer om de conditie, je pezen en spieren moeten ook aan de belasting wennen om blessures te voorkomen.