The Cinemaa Classics!

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

"Flower , gleam and glow "
"Let your power shine"
"Make the clock reverse "
"Bring back what once was mine"

Wie kent deze andere grote hit (die door Frozen in het vergetelheid is beland) nu niet :D
Een andere film die het kijken driedubbel waard is.
Gebruikers-avatar
Eftelier
Member
Member
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 17:15

ooh Tangled, één van mijn favorieten.

Ik vind Let it go, een zeer mooi lied, maar omdat het nu bijna elke dag meerdere malen op de radio komt als grote hit, verliest het veel van zijn charme vind ik..
~1000ste lid van caféMickey~
"Do you find me enchanting or do I posess real beauty?": the evil queen
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Daarom dat ik voor Tangled heb gekozen , eens iets helemaal anders ;) . Ik zal oordelen op originaliteit en/of het verhaal , personages en sfeer..
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

billy1995 schreefCOLONDaarom dat ik voor Tangled heb gekozen , eens iets helemaal anders ;) . Ik zal oordelen op originaliteit en/of het verhaal , personages en sfeer..
Can't wait to read it :)
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Hier na lange tijd, FROZEN REVIEW PART 2!

Yeaaaaah!

Sorry voor het laat plaatsen maar het was een erg heftige week vorige week en er zijn dingetjes gebeurd die ik liever zo snel mogelijk vergeet.

Dus Frozen!

Kristoff, oh my gosh, waarom hebben ze nog nooit eerder zo'n hoofdpersoon gecreërd?! Ik heb na zitten denken, met wie kan ik Kristoff vergelijken? Maar nee, geen enkele! Nou ja, een heel klein beetje Phoebus uit The Hunchback of Notre Dame. Waarom? Ze zijn allebei blond en allebei hebben ze een iets met hoeven als sidekick x)
What? Ik kon geen andere bedenken!
Mensen achter PC/mobiel/laptop/ipad: :|

Kristoff vind ik persoonlijk een erg goed karakter. Normaal zijn Disney prinsen zo perfect en zo typisch prinsachtig. Nou ja, het Beest in het misschien niet, maar ja, als hij veranderd in een mens is hij weer een stereotype: Ziet er goed uit, lief, romantisch, beetje zichzelf, (vaak ook nog) goed zingen.

Sven, *rudolf the red nose reindeer!* (Just no...)
Sven is gewoon een leuk karakter om naar te kijken. Waarom? Hij heeft zijn eigen karakter. Hij kan zelf niet praten, maar omdat Kristoff en hij elkaar zo goed kennen kan Kristoff al voor hem praten waardoor het publiek ook begrijpt wat Sven tegen Kristoff zegt. Natuurlijk moet er een liedje van zijn gemaakt :mrgreen:
Reindeers are better than people! Waarom heeft dit liedje niet zoveel covers gehad?! Dit liedje is origineel! Het kan door 1 persoon worden gedaan! Het liedje is grappig! En je kunt het aan je kinderen zingen voordat ze gaan slapen!
Het is net zoals dat liedje van Meneer de Uil uit de Fabeltjeskrant, van oogjes dicht en snaveltjes toe. Alleen dan 100000000000000000x beter! :thumbs:
Mensen die dit nummer niet goed kennen, luister het! ;D

VOOR IEDEREEN DIE DEZE FILM NIET HEEFT GEZIEN, LEES HET VOLGENDE STUK ABSOLUUT NIET!

Afbeelding

De slechterik, Hans, oh my gosh... Oh my gawd...
Dit is gewoon dé meest onverwachte villain ooit!

Gooi het beeld van alle Disney prinsen uit je hoofd! Luister! Gooi het weg! Ja ik meen het! Deze Disney prins verpestte dit beeld helemaal! En verbeterde het beeld van de slechteriken.
Ik bedoel nog nooit is er zo'n onverwachte slechterik geweest.
Je kunt dit een beetje in twijfel trekken door Clayton in Tarzan en Charles Muntz van Up, maar zoals ik al zei Clayton zie je gewoon het slechte en Charles tel ik niet mee. Waarom? Omdat nooit echt een slechterik was! Hij had een doel! Hij had altijd de waarheid gesproken! Hij moest die vogel hebben, en dan na zo lang heeft hij die eindelijk en dan komt iemand die hem afneemt! Tja, see what I mean?

SPOILER OFF

Olaf, olaf, olaf, hij is zo lief (:
Er is geen ander woord voor. Hij is gewoon lief, aardig en je wilt hem gewoon een strikje om doen en hem hierheen halen met zijn "personal flurry"

Afbeelding

Als laatste, de animatie,
gosh dit wordt moeilijk.

Persoonlijk vind ik de animatie gewoon geweldig, het is zo goed gedaan! Die kleuren! De vormen! De ontwerpen! I just freaking love it <3

En dan my personal favorite, hoe de film te kijken met gevoel.
Vanuit kritisch standpunt is deze film natuurlijk geweldig (nou ja, ik gok op 4,5 sterren)
Maar vanuit emoties?

Ik persoonlijk kijk deze film het liefst vanuit mijn emoties, waarom?
In het begin ga je mee op een emotionele reis met Anna en Elsa, je wilt dat ze bij elkaar zijn! Je wilt dat het tussen hun goed komt! Maar je begrijpt Elsa! Ze wilt haar kleine zusje niet meer pijn doen! Ze wilt niet dat ze haar eigen zusje in gevaar brengt! En dan als die ouders doodgaan dan wil je gewoon dat Elsa uit die vervloekte kamer komt! Maar nee, het kan niet door de angst haar zusje pijn te doen.
En dan als Anna (eindelijk) haar liefde vind bij Hans, je voelt je warm van binnen, je voelt je helemaal geweldig, my gosh wat ben je blij voor haar! FINALLY! LOVE!
Natuurlijk ga ik aangezien ik geen spoiler alert hier heb neergezet niet de rest verklappen x)

Frozen is een familie film met 2 verdiende Oscars, geweldige muziek, leuke karakters en een goed verhaal.
Go see it!

Afbeelding

By the way, mijn favoriete "Let It Go" versie:

Afbeelding
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

PS er is een nieuwe Reviewer!

Yeaaaaaaaah!
Read his reviews! I think they will be awesome! :D
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Dank je wel alvast, ik kijk er zelf ook naar uit :D Morgen of vrijdag staat het erop, ik ga seffes een goeie review filmpke pakken. Oh ja, als iemand suggesties voor een review heeft, stuur me maar een prive berichtje, altijd welkom!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Afbeelding

Tadaa, vroeger dan voorzien, maar hier is ie, mijn eerste review! Ik heb er voor gekozen, om het niet al te lang te maken, ik wil immers to the point blijven. Lees maar aandachtig , van mijn eerste review! Enjoy!

Tangled

Spoiler : Lang geleden in een koninkrijk leefde er een mooi meisje , met meters lang blond haar, opgesloten in een toren dat was afgesloten van de buitenwereld, door toedoen van haar overbeschermende moeder. Tot op een dag een dief de toren ontdekt bij het vluchten en daar gaat schuilen. En dit zou wel eens het begin van een groot avontuur kunnen zijn…

Originaliteit /verhaal 10 /10
Het meisje met het lange haar, door een heks opgesloten in een hoge toren, tja, wie kent dat verhaal niet, en zeker na het bekijken van deze ontroerende film?
Disney is er weer eens geslaagd om van een oud sprookje weer in iets nieuws te pimpen met hun eigen magical touch. En samen een heleboel elementen als overdosis humor, avontuur, romantiek, en spanning, wist Disney zich terug te herpakken na (naar mijn mening) een aantal zwakkere Disneyfilms en jaren.

Sfeer 10 /10
Zoals een magische Disneyfilm vereist, zit er natuurlijk wel van de wauw momenten tussen, en dat is hier zeker het geval , van hilariteit , zoals het voortdurende gekibbel tussen Maximus en Flynn Rider, tot romantiek, met uiteraard als hoogtepunt, de zwevende lantarentjes die in de lucht gestoken worden , spanning mag natuurlijk ook niet ontbreken , zoals de sluwe en manipulatieve Mother Gothel haar “dochter” blijft manipuleren en afsnauwen, dat zij “niks” waard is, met zelfs een moordzuchtig kantje aan het eind van de film.

Personages 9/10
Disney wist weer zoals gewoonlijk interessante personages te verzinnen, van goed tot slechterik. Ook is te zien hoe zij naar mate de film vordert , steeds meer evolueren. Zo wordt Flynn , van een ijdele ietwat arrogante en egoïstische dief omgezet, naar een zachtaardig, meelevende jongeman, die bereid is zich zelf op offeren voor het geluk van Rapunzel, terwijl Moeder Gothel daarentegen, eerst ijdel en verwaand, koud, moordzuchtig en meedogenloos wordt, en er niet voor schuwt om iemand te doden, en Rapunzel tot de slavernij te dwingen , alleen om haar doel te bereiken. Rapunzel, de hoofdpersonage, wist zich van haar onzekerheden (mede veroorzaakt door Gothels manipulatief gedrag en haar sarcastische opmerkingen), af te zetten, en werd zo een opstandige, maar zelfstandige jonge meid met pit, dus pas maar op dat je haar koekenpan niet tegen je krijgt!

Verder mogen uiteraard de kameleon Pascal die Rapunzel met raad en daad “bijstaat” , de paard Maximus, al heeft die wat trekjes van een hond niet ontbreken, tenslotte waren er nog de "schurken" die bij nader inzien toch een goed hartje hebben. Alleen die tweelingschurken waren van mij nogal overbodig, maar soit, dat is een detail voor de rest klopte het plaatje.

Oordeel/Conclusie : 29/30
Wie zich verveeld op een luie avond, kan ik hem/haar deze film aanraden, humor en spanning 100% gegarandeerd, je zult geen moment vervelen. Deze film die nu in het schaduw staat door de Frozen-hype, verdient zeker ook aandacht, is minstens even goed als de net genoemde film!
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

billy1995 schreefCOLONAfbeelding

Tadaa, vroeger dan voorzien, maar hier is ie, mijn eerste review! Ik heb er voor gekozen, om het niet al te lang te maken, ik wil immers to the point blijven. Lees maar aandachtig , van mijn eerste review! Enjoy!

Tangled

Spoiler : Lang geleden in een koninkrijk leefde er een mooi meisje , met meters lang blond haar, opgesloten in een toren dat was afgesloten van de buitenwereld, door toedoen van haar overbeschermende moeder. Tot op een dag een dief de toren ontdekt bij het vluchten en daar gaat schuilen. En dit zou wel eens het begin van een groot avontuur kunnen zijn…

Originaliteit /verhaal 10 /10
Het meisje met het lange haar, door een heks opgesloten in een hoge toren, tja, wie kent dat verhaal niet, en zeker na het bekijken van deze ontroerende film?
Disney is er weer eens geslaagd om van een oud sprookje weer in iets nieuws te pimpen met hun eigen magical touch. En samen een heleboel elementen als overdosis humor, avontuur, romantiek, en spanning, wist Disney zich terug te herpakken na (naar mijn mening) een aantal zwakkere Disneyfilms en jaren.

Sfeer 10 /10
Zoals een magische Disneyfilm vereist, zit er natuurlijk wel van de wauw momenten tussen, en dat is hier zeker het geval , van hilariteit , zoals het voortdurende gekibbel tussen Maximus en Flynn Rider, tot romantiek, met uiteraard als hoogtepunt, de zwevende lantarentjes die in de lucht gestoken worden , spanning mag natuurlijk ook niet ontbreken , zoals de sluwe en manipulatieve Mother Gothel haar “dochter” blijft manipuleren en afsnauwen, dat zij “niks” waard is, met zelfs een moordzuchtig kantje aan het eind van de film.

Personages 9/10
Disney wist weer zoals gewoonlijk interessante personages te verzinnen, van goed tot slechterik. Ook is te zien hoe zij naar mate de film vordert , steeds meer evolueren. Zo wordt Flynn , van een ijdele ietwat arrogante en egoïstische dief omgezet, naar een zachtaardig, meelevende jongeman, die bereid is zich zelf op offeren voor het geluk van Rapunzel, terwijl Moeder Gothel daarentegen, eerst ijdel en verwaand, koud, moordzuchtig en meedogenloos wordt, en er niet voor schuwt om iemand te doden, en Rapunzel tot de slavernij te dwingen , alleen om haar doel te bereiken. Rapunzel, de hoofdpersonage, wist zich van haar onzekerheden (mede veroorzaakt door Gothels manipulatief gedrag en haar sarcastische opmerkingen), af te zetten, en werd zo een opstandige, maar zelfstandige jonge meid met pit, dus pas maar op dat je haar koekenpan niet tegen je krijgt!

Verder mogen uiteraard de kameleon Pascal die Rapunzel met raad en daad “bijstaat” , de paard Maximus, al heeft die wat trekjes van een hond niet ontbreken, tenslotte waren er nog de "schurken" die bij nader inzien toch een goed hartje hebben. Alleen die tweelingschurken waren van mij nogal overbodig, maar soit, dat is een detail voor de rest klopte het plaatje.

Oordeel/Conclusie : 29/30
Wie zich verveeld op een luie avond, kan ik hem/haar deze film aanraden, humor en spanning 100% gegarandeerd, je zult geen moment vervelen. Deze film die nu in het schaduw staat door de Frozen-hype, verdient zeker ook aandacht, is minstens even goed als de net genoemde film!
Goede review! Misschien wel ook een beetje meer uitleg geven waarom je over sommige dingen denkt ;)
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Ik ga daar op letten, maar ben wel zeer tevreden over het eindresultaat!Wie een voorstel heeft over een review mag me voor zondagavond een prive berichtje hier sturen, anders zal ik zelf een opzetten, want ik heb zelf al 2 films op het oog, die ik wil reviewen :D
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Na het laatste review van Billy kreeg ik een idee voor een film! Drie keer raden welke...

Mijn all time favoriete Disney film, goede villain en een held met een goed hart.

Afbeelding

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILERRRR!

Hunchback vindt ik persoonlijk de beste Disney film aller tijden! Waarom? Nou, goede slechterik, goed verhaal (gebasseerd op het boek van Victor Hugo), goed hoofdpersoon, goede 'sidecharacters' en natuurlijk geweldige animatie en muziek.
(Natuurlijk heeft het minpunten, maar daar komen we later op!)

Quasimodo, de klokkenluider van de Notre Dame is de zoon van een zigeunerin die wordt gedood door Frollo, de meester van Justitie en als dusdanig heerser van Parijs. Wanneer de Pastoor van de Notre Dame dit ziet, snelt hij naar Frollo voordat hij ook Quasimodo dood. Hij zegt dat Frollo Quasimodo moet opvoeden als zijn eigen zoon, maar Frollo zegt dat Quasimodo alleen moet leven in de klokkentoren, waar Quasimodo opgroeit als de klokkenluider van de Notre Dame. Door zijn uiterlijk (een misvormd gezicht, een hele erge bochel) mag hij nooit naar buiten. Uiteindelijk gaat onze held toch een keer naar buiten tijdens het 'Topsy Turvy' en wordt hij gepakt door Frollo en vernederd door het volk. Maar wanneer zigeunerin hem bevrijd wordt ze opgejaagd en uiteindelijk worden Quasimodo en Esmeralda goede vrienden.
Natuurlijk ga ik niet het hele verhaal vertellen, je kan het wel vinden op deze site:
http://disney.wikia.com/wiki/The_Hunchb ... Notre_Dame

Quasimodo is gewoon een lief en zachtaardig karakter. En als kijker zie je wat er gebeurd met hem, je weet wie zijn eigenlijke moeder is, je weet waarom Frollo hem in die klokkentoren houdt. Je weet meer dan hem!
Dit heeft niet alleen voordeel als kijker, maar ook op de emoties van de kijker. Je wilt gewoon dat Quasimodo achter de waarheid komt! Je wilt niet dat hij zo wordt gemanipuleerd door Frollo! Je emoties nemen je onder controle vanaf het begin als Clopin, een zigeuner poppenspeler, begint te vertellen, dat het een verhaal is van een man en een monster.

Natuurlijk is er iets minder, namelijk de beelden. En iedereen die deze film heeft gezien weet waar ik het over heb.
Afbeelding DIE STANDBEELDEN!
Ja, iedereen weet nu al waar ik het over heb. Deze beelden zijn overbodig, en niet zo'n beetje. Zonder hun zouden we hetzelfde verhaal hebben, alleen gewoon zonder overbodige stukken zoals spugen van de Notre Dame en dat liedje over liefde.
Zoals Nostalgia Critic zei, als ze verbeeld waren, Quasimodo's geweten, dan zou het juist beter zijn! Veel beter zelfs! Alleen op het eind helpen ze hem met 'saving the day'... En we're back to our down point.

Natuurlijk kan ik niet kijken om het feit dat deze film geweldige animatie heeft. Het is mooi, de schaduwen zijn perfect gebalanceerd en niet te vergeten, de designs van de karakters zijn erg goed gedaan. Persoonlijk had ik Quasimodo een tikkeltje anders willen zien, een beetje andere kleding en misschien een ander soort kapsel. Ik heb geen idee wat, maar persoonlijk ben ik er niet zo'n grote fan van.

Natuurlijk kan ik hier niet omheen, Esmeralda is awesome. Is ze op sommige vlakken niet vergelijkbaar met Belle? Ze kijkt naar iemands innerlijk, ze doet haar eigen ding wat anderen er ook van denken en laten we wel even wezen, ze is knap (Disney princess much?).
Natuurlijk is haar geit ook awesome x)

Trouwens ik zat nog te denken hé, maar Frozen is niet de eerste film waar een boodschap in zit dat meiden ook zonder een jongen iets kunnen doen.
Mulan, Pocahontas, THE HUNCHBACK OF NOTRE DAME!
Esmeralda! Topsy Turvy! Na Humiliation! Zij deed 10 mannen helemaal neerhalen in haar eentje! Waar is haar spotlight! En voor haar geit! Kom op! Ik wil zo een!

Phoebus is natuurlijk een personage die ik gewoon leuk vind, ik kan er een hele discussie om beginnen, maar laten we wel even wezen. Deze man geeft zijn leven voor onschuldigen en laat zich niet zomaar beïnvloeden door Frollo. Baas of niet. Phoebus gaat zijn eigen weg, heeft humor, maar is ook een tikje vol van zichzelf, maar niet teveel.

Natuurlijk heb je dan nog de slechterik... Oh my gosh wat is deze slechterik goed gedaan door Disney!
Hij is menselijk en toch onmenselijk! Hij is manipulerend! Hij doodt, hij martelt, hij achtervolgt en hij zal krijgen wat hij wil! Frollo is een verschrikkelijk mens, en hij is een erg stereotype van een mens die zich schuilt achter het geloof en ook weer niet.
Why?
Het boeide hem echt niks toen hij bij de Notre Dame inbrak, toen Notre Dame brandde of toen hij God de schuld gaf van zijn zonden! What?!
Maar hij zegt wel weer dat hij alles doet voor het geloof, dat hij er niks aan kan doen want de duivel is sterker dan een mens. Is deze slechterik al ingewikkeld of moet ik het nog erger maken?
De slechterik is de meest besproken slechterik van alle Disney slechteriken, want hij is zo gruwelijk. Hij is slecht. En hij heeft dingen die ik niet mag bespreken op dit Forum, nou ja denk ik x)
(#HELLFIRE :twisted: )

Natuurlijk kan ik doen alsof het niks is, maar voor een Disney film. My gosh, heavy enough?

De animatie is geweldig, gewoon geweldig. Waarom hangt al die Background Art niet in een museum?!
Check this out!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

What? I just freaking love the art in this movie okay?!

Voor iedereen die deze film niet heeft gezien, I beg you, please, watch it!
Voor iedereen die deze film heeft gezien, please, it was awesome! Watch it again!
Voor elke Hunchback fan, You're awesome :)

Veel kijkplezier! ;D
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Heb die film als kind dikwijls gezien, moet echt zeggen, bijzonder duistere film, voor een Disneygenre..Frollo staat op de mannelijke villains dan ook stipt op 1 bij , en bij de geslachten samen op de 3de plaats! Hij heeft samen met Malafide voor heel wat nachtmerries vroeger gezorgd!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Lieve mensen, voortaan kunnen jullie voor mijn reviews (en nog veel meer) , hier terecht : vandaag opgestart,
dus er is zeker nog wat werk aan, maar ik hoop dat jullie er wat aan gaan hebben :D

http://disneyreviews.jouwweb.be/
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

billy1995 schreefCOLONLieve mensen, voortaan kunnen jullie voor mijn reviews (en nog veel meer) , hier terecht : vandaag opgestart,
dus er is zeker nog wat werk aan, maar ik hoop dat jullie er wat aan gaan hebben :D

Okay! :)

If you ever need help, I'm here :)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Maria schreefCOLON
billy1995 schreefCOLONLieve mensen, voortaan kunnen jullie voor mijn reviews (en nog veel meer) , hier terecht : vandaag opgestart,

Okay! :)

If you ever need help, I'm here :)
Zou wel leuk zijn om het ook hier te blijven posten...
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar