"Let your power shine"
"Make the clock reverse "
"Bring back what once was mine"
Wie kent deze andere grote hit (die door Frozen in het vergetelheid is beland) nu niet
Een andere film die het kijken driedubbel waard is.
Can't wait to read itbilly1995 schreefCOLONDaarom dat ik voor Tangled heb gekozen , eens iets helemaal anders. Ik zal oordelen op originaliteit en/of het verhaal , personages en sfeer..

Goede review! Misschien wel ook een beetje meer uitleg geven waarom je over sommige dingen denktbilly1995 schreefCOLON
Tadaa, vroeger dan voorzien, maar hier is ie, mijn eerste review! Ik heb er voor gekozen, om het niet al te lang te maken, ik wil immers to the point blijven. Lees maar aandachtig , van mijn eerste review! Enjoy!
Tangled
Spoiler : Lang geleden in een koninkrijk leefde er een mooi meisje , met meters lang blond haar, opgesloten in een toren dat was afgesloten van de buitenwereld, door toedoen van haar overbeschermende moeder. Tot op een dag een dief de toren ontdekt bij het vluchten en daar gaat schuilen. En dit zou wel eens het begin van een groot avontuur kunnen zijn…
Originaliteit /verhaal 10 /10
Het meisje met het lange haar, door een heks opgesloten in een hoge toren, tja, wie kent dat verhaal niet, en zeker na het bekijken van deze ontroerende film?
Disney is er weer eens geslaagd om van een oud sprookje weer in iets nieuws te pimpen met hun eigen magical touch. En samen een heleboel elementen als overdosis humor, avontuur, romantiek, en spanning, wist Disney zich terug te herpakken na (naar mijn mening) een aantal zwakkere Disneyfilms en jaren.
Sfeer 10 /10
Zoals een magische Disneyfilm vereist, zit er natuurlijk wel van de wauw momenten tussen, en dat is hier zeker het geval , van hilariteit , zoals het voortdurende gekibbel tussen Maximus en Flynn Rider, tot romantiek, met uiteraard als hoogtepunt, de zwevende lantarentjes die in de lucht gestoken worden , spanning mag natuurlijk ook niet ontbreken , zoals de sluwe en manipulatieve Mother Gothel haar “dochter” blijft manipuleren en afsnauwen, dat zij “niks” waard is, met zelfs een moordzuchtig kantje aan het eind van de film.
Personages 9/10
Disney wist weer zoals gewoonlijk interessante personages te verzinnen, van goed tot slechterik. Ook is te zien hoe zij naar mate de film vordert , steeds meer evolueren. Zo wordt Flynn , van een ijdele ietwat arrogante en egoïstische dief omgezet, naar een zachtaardig, meelevende jongeman, die bereid is zich zelf op offeren voor het geluk van Rapunzel, terwijl Moeder Gothel daarentegen, eerst ijdel en verwaand, koud, moordzuchtig en meedogenloos wordt, en er niet voor schuwt om iemand te doden, en Rapunzel tot de slavernij te dwingen , alleen om haar doel te bereiken. Rapunzel, de hoofdpersonage, wist zich van haar onzekerheden (mede veroorzaakt door Gothels manipulatief gedrag en haar sarcastische opmerkingen), af te zetten, en werd zo een opstandige, maar zelfstandige jonge meid met pit, dus pas maar op dat je haar koekenpan niet tegen je krijgt!
Verder mogen uiteraard de kameleon Pascal die Rapunzel met raad en daad “bijstaat” , de paard Maximus, al heeft die wat trekjes van een hond niet ontbreken, tenslotte waren er nog de "schurken" die bij nader inzien toch een goed hartje hebben. Alleen die tweelingschurken waren van mij nogal overbodig, maar soit, dat is een detail voor de rest klopte het plaatje.
Oordeel/Conclusie : 29/30
Wie zich verveeld op een luie avond, kan ik hem/haar deze film aanraden, humor en spanning 100% gegarandeerd, je zult geen moment vervelen. Deze film die nu in het schaduw staat door de Frozen-hype, verdient zeker ook aandacht, is minstens even goed als de net genoemde film!

Okay!billy1995 schreefCOLONLieve mensen, voortaan kunnen jullie voor mijn reviews (en nog veel meer) , hier terecht : vandaag opgestart,
dus er is zeker nog wat werk aan, maar ik hoop dat jullie er wat aan gaan hebben
http://disneyreviews.jouwweb.be/

Zou wel leuk zijn om het ook hier te blijven posten...Maria schreefCOLONOkay!billy1995 schreefCOLONLieve mensen, voortaan kunnen jullie voor mijn reviews (en nog veel meer) , hier terecht : vandaag opgestart,
dus er is zeker nog wat werk aan, maar ik hoop dat jullie er wat aan gaan hebben
http://disneyreviews.jouwweb.be/![]()
If you ever need help, I'm here