The Cinemaa Classics!

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Geen probleem, ik gebruik de site (blog) om het wat overzichtelijker te maken.. Iemand enig suggestie, voor een review, anders hak ik zelf de knoop door..
Gebruikers-avatar
Eftelier
Member
Member
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 17:15

Heeft er hier eigenlyk iemand ook nog een youtubekanaal??

Ik ben net begonnen maar daar post ik al mijn reviews en unboxings op :)
in case you want to subscribe go to the link in mijn onderschrift ;)

~Once upon a D(isney) vlog :) :sorc:
~1000ste lid van caféMickey~
"Do you find me enchanting or do I posess real beauty?": the evil queen
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Ha iedereen (:

Ben ideeën aan het verzamelen voor een nieuw review x)

Zit te twijfelen tussen...

Hercules :D

Of....

Aladdin :D

Disney fans stemmen! ;D
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Aladdin is mijn favoriet dan!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

"I know you"
"I walked with you once upon a dream"
"I know you"
"The gleam in your eyes is so familiar, a gleam"

Zo, mijn volgende review staat ook al vast!Ik heb gekozen voor mijn tot voor kort , mijn lievelingsfilm , dat toch wat in de vergetelheid is beland en ik toch vind dat de film wat ondergewaardeerd is..

En wat voor Maria's review betreft. Doe mij maar Aladdin , heb die film al lang niet meer gezien, ben benieuwd..
Gebruikers-avatar
Eftelier
Member
Member
BerichtenCOLON 254
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 17:15

Mijn eerste review staat online.

Ik ben begonnen met Frozen, de volgende is Mulan of Up! :)

https://www.youtube.com/watch?v=bARq7iLxtL8

Hebben jullie ook een yt kanaal? vergeet niet te subscriben ;) ik sub zeker terug!

(purely fanmade, not profesional!)
~1000ste lid van caféMickey~
"Do you find me enchanting or do I posess real beauty?": the evil queen
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Afbeelding
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Ben al benieuwd naar je review :D
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Afbeelding
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Sleeping Beauty

Spoiler

Wanneer de jonge prinses Aurora gedoemd wordt om te sterven, door een vloek van de boze heks Maleficent , besluiten de 3 goede feeën om met het kind te gaan onderduiken diep in het bos, in een huisje waar niemand van afweet. Alles lijkt 16 jaar goed te gaan, totdat Aurora op haar 16de verjaardag een vreemde jongeman ontmoet in het bos. Het begin van een romantisch liefdesavontuur en de strijd met het kwaad die op de loer ligt…

Originaliteit/verhaal .

Ah… Het mooie meisje in nood , de boze heks, de draak, de knappe redder op het witte paard, een kasteel, ja, deze formules zijn allemaal verwerkt tot een mooi verhaal die nog altijd indruk op mij weten te maken, die toch in mijn opinie wat werd onderschat en misschien wel ondergewaardeerd, terwijl andere films/sprookjes van Disney een tikkeltje overhypet zijn. Het verhaal en de karakterontwikkeling verloopt misschien wel traag, maar dat is maar een detail , maar ik heb wel bedenkingen bij o.a. als de feeën het volk laten inslapen, dat iedereen direct in slaap viel, zonder te gaan liggen, komaan, he!Of hoe Flora en Mooiweertje aan het einde blijven doordrammen en vechten over de kleur van de jurk van Aurora, als iedereen gelukkig naar het paar toe zit te kijken, in plaats van zich erbij neer te leggen, en ja, gewoon meegenieten van de dans. En het belangrijkste detail dat me na zoveel keren (en waarschjnlijk) jullie opvalt : Maleficent’s dood is helemaal niet aan Philip te danken , dat had beter gekund, ze hadden hem op eigen houtje Maleficent moeten laten verslaan. Je ziet het, ik heb goed opgelet, vroeger zou ik deze film originaliteit een tien gegeven hebben, maar met die foutjes, en omdat het verhaal niet bijzonder sterk is, gaan daar wat puntjes van af , en krijgt hij een mooie 8/10

Sfeer

Disney wist hier me hier meer in te pakken, ik heb dan ook niet verveeld bij het kijken, van romantiek tot spanning , het zat er allemaal in. En ik moet eerlijk toegeven, zelfs een beetje creepy, wanneer Maleficent ten tonele , en op de manier wanneer ze Aurora naar de verborgen torenkamer wist te lokken, wauw, heb ik altijd akelig gevonden .Dan het hoogtepunt van de film: de strijd tussen Philip en Maleficent, een echt gevecht tussen de prins op het (nu toevallig) witte paard en de boze heks die transformeerde in een gigantische drank, spanning op en top, zeker als Philip op het punt staat te vallen van de klif. Nogmaals, ik blijf er wel bij dat hij het op eigen houtje had moeten doen, maar soit. Verder uitstekende muziek , prachtige stemmen,passende achtergrondmuziek op elke scène , deze film bezit het allemaal , en krijgt van mij een dikke 10/10

Personages 7/10

Prinses Aurora : Zoals gewoonlijk heeft Disney gekozen, een lieve , mooie prinses, die perfect, eigenlijk iets te perfect is in mijn ogen, alleen met een klein willetje. Hier kan ik dan ook niet veel bij aanvullen, alleen dat zij een grotere rol had moeten hebben, want zelfs na haar ontwaking sprak ze nauwelijks een woord meer , zelfs bij de hereniging met haar ouders. Ik geef niet graag lage scores, maar ik kan haar niet meer dan een 5/10 geven.

De Feeën : Drie feeën met ieder een andere persoonlijkheid , Fauna is kalm en medelevend en ziet in alls het goed, zelfs naar Maleficent toe, waardoor ik het idee heb dat ze met haar medelijden heeft, terwijl Mooiweertje daarentegen, koppig kan zijn, volhardend, beetje grote mond , maar wel een groot hart draag aan Aurora, en Flora is de leidster van de drie, weet dingen aan te pakken, is bedachtzaam, en vooral zeer obsessief met de kleur roze, wat geregeld in de film voor botsingen met Mooiweertje, zelfs op het einde , dat ze er niet aan uit geraken, wat ik eigenlijk vervelend , maar ook jammer vindt. Enige detail verder op aan te merken is, hoe ze voor Aurora hebben weten zorgen, als Fauna niet eens een taart kan bakken , Flora absoluut geen naaister is , en ja , over Mooiweertje zal ik maar zwijgen. Desondanks, geslaagde personages, en geef hun dan een verdiende 8/10

Maleficent : En dan nu de “Mistress of all evil”, een titel die zij in mijn ogen meer dan verdient, met haar angstwekkende hoorns , haar gothic gekleurde mantel, haar zwarte humor, als ze Philip of de feeën zit te treiteren, en vooral door haar elegantie is ze nog angstaanjagender. Met haar wist Disney een van de meest angstjagende Disney schurken in een film gecreëerd te hebben. Enig detailtje is dat ze veel te snel op het einde stierf , en ook te gemakkelijk door de magie van de feeën, maar voor de rest een topvillain waardig en dan ook 10/10

Maleficent’s “leger” : Goh, wat moet ik hiervan zeggen? 16 jaar lang zijn ze op zoek gegaan naar een baby en dan ook er trots op zijn , die indruk heb ik. Anderszijds laten ze zich ook van hun meedogenloze kant zien, als ze Philip gevangennemen, of als hij probeert te ontsnappen, zijn ze in staat om hem gewoon te verpletteren. Toch vind ik deze geen interessante personages, vooral omwille van hun domheid, daar zij jaren naar een baby hebben gezocht, en hun lafheid, maar ook om hun gedrag, precies imbicielen dat dat zijn. Ik geef dan ook een magere 6/10

Prins Filip : Een van de beste prinsen van Disney. In tegenstelling tot andere prinsen , vb. Assepoester , is het geen ontmoeting en dan de dag/2 dagen daarop hup trouwen , nee , deze prins heeft veel te verduren gehad, eerst werd hij gevangen genomen en opgesloten in de kerkers van de Verboden Bergen, dan moest hij veel moeite doen om te ontsnappen en aan het kasteel zien te geraken, en als dat niet genoeg is, moest hij het ook opnemen tegen een reusachtige draak, in staat om hem te verscheuren, zoals meermaals gezegd, het einde had ik liever anders gezien, maar dat kan niet voorkomen, dat hij een echte prins is, zoals het hoort, het opnemen tegen de schurk, en de prinses bevrijden. Van mij krijgt hij een 8/10.

Koning Stefaan : Een wijze man, die probeert het hoofd koel te houden in de moeilijke jaren dat hij zijn dochter moet missen. Meer kan ik over dit personage niet oordelen, alleen dat dat stuk met het “gevecht” tussen hem en Hubert hilarisch was, eerlijk, zagen ze beiden echt niet in, dat dat maar onnozel en aanstellerig gedrag was. Verder niks meer aan te vullen , dus krijgt hij van mij een neutrale 6/10

Koning Hubert : Ik vind dat hij veel gelijkenissen vertoont met de koning uit Assepoester. Niet alleen uiterlijk, maar ook qua persoonlijkheid, allebei zijn ietwat opvliegend, allebei willen ze graag dat hun zoon trouwt en dat er kleinkinderen komen, alleen dat deze hier wat ouderwetser is ,maar ja , de film speelt zich dan ook enkele eeuwen voor Assepoester af. Op zich wel tof karakter, maar wel moeilijk beoordeelbaar , al krijgt hij van mij toch een 7 /10

Oordeel/Conclusie :

Deze film is zeker een aanrader, humor, romantiek en spanning zitten hier allemaal in verwerkt tot een mooi gemaakt Disneyfilm!

Totaal =
25/30
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Heey iedereen!

Jaa! Hier is het dan eindelijk! Na een eeuw is hier weer een review! :D

Voor iedereen die ook Billy's reviews leest, hij plaatst ze nu ook op zijn site! Check it out! :D

Aladdin is een verhaal over een straatrat die, uiteindelijk na veel problemen, trouwt met de prinses van Agrabah, Jasmine.

Aladdin is een karakter die ik in het begin geweldig vind, in het midden niet echt... nou ja... leuk en op het einde gewoon leuk.
Waarom in het begin geweldig?
Dan heeft hij zoveel karakter! Hij heeft een brood gestolen en doet een uur ofzo erover om de soldaten van het paleis af te schudden en geeft dan zijn brood aan 2 arme kindjes die niks hebben! Terwijl hij ook niks heeft! En dan redt hij ze ook nog van een rot prins op zijn (WITTE) paard! En hij zingt erover dat mensen niet weten hoe aardig hij kan zijn. Hij is zo gevoelig en zijn karakter is zo lief en aardig, maar hij doet ook stelen. Niet voor de kick, maar omdat hij honger en geen geld heeft! En bij die prinses als ze zichzelf voordoet als een normale vrouw, is hij zo aardig, en helpt hij haar!
Dan komt het midden...
Elke keer als ik het midden kijk ben ik niet blij. Al het gevoel en de liefde die je voelt voor het karakter, allemaal weggegooit.
Hij wordt een egoïstisch iemand, en hij doet zo zeker van hemzelf. En hoe hij doet in het liedje "Prince Ali" Juk...
Bij "A Whole New World" is hij weer gevoelig maar... My gosh.. Hij liegt het zaakje bij elkaar...
Op het eind redt hij Agrabah van Jafar en trouwt ie met Jasmine. *Goh wat een onverwacht einde*

Dan Jasmine... Ik weet niet precies wat ik van haar moet vinden. Ze is trouwens de enige prinses die ooit heeft de slechterik heeft gekust. Oeh lala!
Jasmine is voor de rest niet een van de meest interessante personages uit de film. Ze straalt niet echt uit in iets.
Nou ja, ze ziet er goed uit (zoals elke Disney prinses), ze zingt goed (zoals elke Disney prinses), en don't forget, ze heeft 1 kant van ongehoorzaamheid!
Elke prinses heeft het! Sneeuwwitje praat toch met dat oude vrouwtje, Assepoester gaat toch naar dat bal, Belle doet haar eigen ding, Mulan gaat met dat leger mee, Rapunzel ging toch uit de toren, Aurora praatte toch met een vreemde, Pocahontas praatte toch met whatever zijn naam is, Ariël maakte toch een deal met Ursula, en Jasmine ging toch het kasteel uit!
You get the point.

De Sultan is een kind, Jasmine denkt alles beter te weten, de wachters kunnen niet eens een brooddief vangen, Aladdin denkt dat Jasmine binnen 2 dagen 'die jongen van de markt' helemaal vergeet, volgens mij is de enige die best slim is Jafar! Geen wonder dat het hem zo simpel lukt al die dingen te doen!
Die Sultan valt het toch niet op, die is te druk met zijn speelgoed en Jasmine zit waarschijnlijk in de tuin, klagend terwijl ze haar tijger aait.
Jafar is een leuke, grappige en interessante slechterik. En als je erover denkt snap je wel dat hij boos is! Hij is al jaren in dienst van een kinderachtige Sultan en zijn klagende dochter! Moet je voorstellen dat je als uitzicht van je leven hebt:
In dienst blijven van een zeur.
Zou jij dan ook niet heel erg boos zijn?
Inderdaad.

De animatie heeft gewoon mooie kleuren, maar het is ook niet super speciaal. Nou ja, behalve 1 stuk. En elke Disney fan weet waar ik het over heb!
A WHOLE NEW WORLD

Afbeelding

Het was zo'n mooie scene! De muziek was natuurlijk ongelooflijk mooi en de animatie was 'stunning'!

Voor elke Aladdin fan,

Ik vind deze film helemaal te gek! Ja dat klinkt raar, maar reviewers kunnen films goed vinden in gevoelsstemming en slecht als reviewer.

Deze film maakte me serieus een keer aan het huilen, wat? Ik heb ook gevoel!

Okayy, dat was mijn review voor deze week!

Volgende keer.........

Afbeelding
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

Volgende review staat ook voor snel op de planning :D
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Afbeelding
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135

"If you had a chance to change your fate, would you"

Coming soon....
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171

Heey iedereen!

Mijn review komt er later op dan verwacht ):

Ivm complicaties op school
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar