The Princess Pavilion: A Royal Invitation

Alles over het Disneyland Park.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Zo ze weten echt niet wat ze willen qua wel/niet reserveringssysteem... het werkt gewoon allemaal net niet lekker :( kaartjes niet, machines niet, zonder reservering niet... ik zou het ook echt niet weten als ik erover moest beslissen! Maar wel zonde van het geld en moeite die ze in die automaten hebben gestopt.

Jasmine is tegenwoordig niet te vinden in het pavillion, ik weet niet of ze er eerder wel is geweest.
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Andastra
Member
Member
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2016, 12:02

Ik vind het ergens spijtig dat je niet op voorhand weet welke prinsessen er zijn. Gisteren in totaal toch anderhalf uur moeten wachten en dan waren het net de 2 prinsessen die we al hadden gezien.

En vandaag was het dan Ariel.

Mijn kindjes blijven hopen op Assepoester, maar op die manier gaan ze haar nooit ontmoeten :/
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Andastra schreefCOLONIk vind het ergens spijtig dat je niet op voorhand weet welke prinsessen er zijn. Gisteren in totaal toch anderhalf uur moeten wachten en dan waren het net de 2 prinsessen die we al hadden gezien.

En vandaag was het dan Ariel.

Mijn kindjes blijven hopen op Assepoester, maar op die manier gaan ze haar nooit ontmoeten :/
Dit is idd heel spijtig .... en toegegeven !!! Assepoester is heel erg moeilijk vind ik :yes:
Ik heb er zelf ook jaren naar gezocht !
Gebruikers-avatar
Andastra
Member
Member
BerichtenCOLON 121

We hebben haar gisteren zien toekomen in het paviljoen en anderhalf uur later zien weggaan. Beide keren mijn dochters er direct achter koersen natuurlijk.

Achja, ooit... :)

(Al moet ik zeggen dat als ze Assepoester eindelijk hebben gezien, ik niet meer in de rij ga staan voor een ticketje. Ben vanmorgen om 9u10 beginnen aanschuiven en er waren al zeker 40 mensen voor mij. En toen ik mijn kaartje had stonden ze tot aan het Labyrint van Alice in Wonderland. En ze stonden nog tot daar toen we om 12u buiten kwamen bij de prinsessen. Toch niet normaal? :/ )
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MermaidLagoon
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2014, 15:36

evelien11 schreefCOLONHeeft er iemand ooit al Jasmine gezien in het prinsessenpaviljoen?
Zij is de enige prinses die ik er nog nooit gezien heb.
Jasmine doet helaas geen meets in het PP, maar ze is zo nu en dan te vinden bij de fotolocatie van Aladdin
Blog | Instagram

She had the soul of a gypsy, the heart of a hippie & the spirit of a fairy.
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Als ze bekend zouden maken wel prinses je kan meten die dag, dan zouden sommige denk ik overslaan, omdat ze die al eens gehad hebben, is het niet?
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
Gebruikers-avatar
Keandra
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2015, 19:59

Andastra schreefCOLON (Al moet ik zeggen dat als ze Assepoester eindelijk hebben gezien, ik niet meer in de rij ga staan voor een ticketje. Ben vanmorgen om 9u10 beginnen aanschuiven en er waren al zeker 40 mensen voor mij. En toen ik mijn kaartje had stonden ze tot aan het Labyrint van Alice in Wonderland. En ze stonden nog tot daar toen we om 12u buiten kwamen bij de prinsessen. Toch niet normaal? :/ )
dat laatste was bij ons vorige week (paasverlof) ook van toepassing.
Ik vind het hierdoor de moeite niet waard om elke dag te gaan aanschuiven.
Je staat er alleen (want dit doe je toch je kids niet aan als de papa mee is, dus die gaan dan op attracties of in de doolhof). Dan zie je nog een extra wachtrij vormen. WTF?
Mag jij als kindlievende ouder uren staan aanschuiven en dan komt het grof geld of andere met voorsteekkaartjes (sorry aan de mensen die een gehandicapten kaart hebben, neem het niet persoonlijk, maar voor figuren, kan er evengoed iemand van je entourage in de reguliere wachtrij gaan aanschuiven, dan is het fair naar iedereen, dus ook naar de kinderen van de gewone mensen) en die krijgen direct een uur, terwijl jij en al de rest daar maar in de kou verder mag wachten tot het zogezegd 10u15 is???? :shock:

Bekend maken van de princessen die die dag er gaan zijn, en mogelijks zelfs de uren, zou een groot pluspunt zijn. Geen ticketjes meer die voor niets genomen worden voor dubbele visites. Ook mensen die niet geïnterresseerd zijn gaan niet meer aanschuiven waardoor andere mensen ook een kans krijgen.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Gehandicapten wachten net zo goed voor meet and greet. Enige verschil is dat wij een kaartje met een terugkom tijd kunnen krijgen maar als die op zijn hebben wij net zo goed pech. En de tijden kunen ook lang wachten zijn. Geregeld gehad dat je s morgens kaartje haalt om pas aan eind van de middag terug te komen. En nee al die tijd kunnen we vaak niet alleen maar besteden aan in andere rides gaan en andere meet en greets doen. Die tijd hebben we vaak ook nodig om rustig an te doen zodat onze lijven en hoofden het aan kunnen om in de parken te genieten.
Gebruikers-avatar
Keandra
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2015, 19:59

Dat is allemaal zo. Maar bij bepaalde meet and greets (en we hebben er bij een aantal gestaan) deden ze meer mindervaliden (lang niet allemaal mindervaliden, want vraag me niet hoe sommigen aan zo'n kaartje raken, niks aan te zien, kinderen gezond, geen rolstoel) op 30 minuten dan mensen die al lang in het rijtje stonden.
Dan is de 'fun' er al lang af hoor.

Calimero, je moet niet mindervalide te zijn hoor om rust aan je hoofd en lijf te willen.
Wij zijn 5 dagen geweest, en zijn geradbraakt terug gekomen. En dit ondanks dagelijks terug te gaan naar ESC voor rust en een drankje. We hebben vaak met de kids gewoon aan de kant gezeten, genieten van de muziek.

Naar gewone attracties toe, hadden we niet te klagen.
Maar bij de meet and greets waren er vaak meer mindervaliden die gelukkig gemaakt werden dan gewone mensen. Hoe dat overkwam naar de kinderen was niet goed. Daar mogen ze gerust aan beginnen werken. Want aangenaam is minder.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Rust aan je hoofd en lijf willen en rust aan je lijf en hoofd nodig hebben zijn twee verschillende dingen. Ik ben met een vriendin geweest met chronisch vermoeidheidssydroom. Die kan gewoon niet een half uur in een rij staan, dan stort ze in en kan de hele dag niets meer.
Wat er gebeurd bij Meets is dat je een tijd ophaalt, daarop kom je terug (wat haar dus de kans geeft rustig op een bankje te wachten ipv in de rij), op dat tijdstip kom je terug, als je de indruk kreeg dat er meer mindervaliden aan de beurt kwamen dan "gewone" mensen (mijn vriendin is heel gewoon hoor) dan is er iets fout gegaan in dat systeem. Want zelfs als we op het tijdstip terugkwamen gingen er vaak nog 2 gezinnen eerst voor wij aan de beurt waren. Mijn ervaring in de gewone rij is dat het heel erg netjes gemeld wordt als er iemand voor gaat.
En ja, ook voor iemand zonder handicap is het erg prettig niet steeds in een rij te hoeven slenteren, voor mij was het een verademing, maar voor haar is het echt noodzaak, ook al zie je niets aan haar.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

De meet en greets waar ze met tijden werken is er om de 10 min plek voor een kaart houder. En vergeet niet dat een gehandicapte of zieke NIET in een rolstoel hoef te zitten. Je krijgt een kaart alleen met of een gehandicaptenpas, autipas of brief van je arts anders krijg je hem echt absoluut niet. Al de mensen die je dus met een pas hebt gezien zijn echt ZIEK. Bij mij zie je ook absoluut niks van buiten maar mijn hoofd maakt al overuren voor ik uberhaupt in park ben. als ik in de gewone rij zou staan en drie plekken verder op geeft bv een moeder ene kind oo zijn kop dan schiet ik al in de stress en paniek.mals iemand tegen me aanbots en snau geeft is het al klaar dan wil ik alleen maar wegvluchten. Kan ik niks meer goed doen in mijn eigen ogen. Meet greet loslopend figuur een ramp. Ik laat als 39 jarige me letterlijk wegduwen door kids van 3 4 jaar oud en moet echt dan hulp hebben van diegene die bij me zijn en/of cast member die begeleid. Ja dan trek ik zo iemand aan hun jasje met de vraag of ze willen helpen om figuur uit de massa te halen en even voor 2 min kans te hebben op een knuffel en een foto. Maar ik kan je tig foto's tonen waar de paniek en angst letterlijk van mijn gezicht afdruipt. Nee een leek ziet dat niet merkt dat niet en word boos want waarom moet een "gezond" iemand voorrang krijgen? Alle muziek mensen parade's rides alles komt binnen en blijft binnen. En ja ik vind het vaak juist heel vervelend om via andere ingang ergens in te gaan maar gelukkig kan ik me door minn ziekte ook totaal afsluiten voor de buiten wereld. Wat ook heel vervelend is want ik sluit me dan ook af voor dat wat belangrijk is nl de rides de figuren enz enz.

En eenmaal terug in hotel is het niet meteen rust zalig nee dan is het vaak nog uur of meer door stuiteren stressen verwerken. En s morgens niet vroeg er uit kunnen zoals hele veel andere wel kunnen. Ik moet opstarten rustig an doen om lijf rust te geven en weer in beweging te laten komen. Want naast hoofd is lijf ook een wrak maar ook dat zie je van buiten niet aangezien lidtekens merendeels van binnen zitten die zorgen voor pijn.

Ja van buiten kan iemand ene kind ene volwassenen er heel gezond uit zien maar echt dat zijn ze niet als ze ene kaart gebruiken. Ik ben het er mee eens dat ze de regels steeds strenger maken. En je zou de ken dat iedereen over al in mag maar juist mensen met bv psychische aandoeningen mogen meerdere rides juist niet in. Het is niet goed dat je het idee hebt gekregen dat kaarthouders veel vaker ergens eerder mochten dan de rest maar het kan ook zo lijken omdat het iets is waar je je aan ergerd en dan zie je alleen dat nog maar en heb je niet door dat er tussen twee meets al ruim 10 min zitten.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Keandra schreefCOLON (lang niet allemaal mindervaliden, want vraag me niet hoe sommigen aan zo'n kaartje raken, niks aan te zien, kinderen gezond, geen rolstoel)
Wil je alsjeblieft nooit meer zo'n opmerking maken, want dat schiet me in het verkeerde keelgat. Ik heb fibromyalgie, je ziet niks aan mij, maar je wil niet weten hoe mijn lijf voelt! Ik zou met alle liefde uren in de rij gaan staan in ruil voor een normaal functionerend lichaam. Dus don't judge a book by its cover, dat wou ik gewoon ff kwijt.
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Keandra schreefCOLONDat is allemaal zo. Maar bij bepaalde meet and greets (en we hebben er bij een aantal gestaan) deden ze meer mindervaliden (lang niet allemaal mindervaliden, want vraag me niet hoe sommigen aan zo'n kaartje raken, niks aan te zien, kinderen gezond, geen rolstoel).
Heel veel beperkingen zie je niet aan de buitenkant. Mijn zoon (autisme, verstandelijke beperking, epilepsie) krijgt ook al vaak van die "vriendelijke" opmerkingen als hij opstaat uit zijn rolstoel. Tja, lang lopen en door drukte lopen kan hij niet. Toch had hij zonder EAC niet mee gekund naar Disneyland. Dus NOOIT oordelen als je de feiten niet kent. Jij voelt niet wat een ander voelt!!

Ondertussen is zelfs met EAC naar Disneyland gaan al geen optie meer.... Maar wat ben ik dankbaar voor de tripjes die we wel hebben kunnen maken dankzij de EAC....
Gebruikers-avatar
Takkie
Member
Member
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 17:10

Ik vind het juist super geregeld in Disneyland voor mensen die minder valide zijn of een beperking hebben. Ook krijg je deze kaart niet zomaar. Zelf hoef ik er nooit gebruik van te maken maar ik laat met alle liefde deze mensen voor. Iedereen moet kunnen genieten van Disney!

En om back on topic te komen: ik vind het niet erg als ik niet weet welke prinses er staat, maar wel de enorme wachttijd ervoor. Gelukkig zijn er wel meer meets buiten zoals Merida en Rapunzel. Maar ik vind het ook leuk dat het'bijzonder' is om een Royalty te ontmoeten hihi
Who says we have to grow up? - Walt Disney
http://www.instagram.com/anieksdaydream
Gebruikers-avatar
Andastra
Member
Member
BerichtenCOLON 121

Ik vind het ook allemaal goed geregeld voor mindervaliden. En als het bij meet&greets effectief zo werkt met een terugkomuur dan lijkt me dat ook zeker ok.

Maar vanmorgen bij Tiana en Naveen werden de mindervaliden gewoon voorgelaten, 2 of 3 na elkaar. Ik vond dat nu niet erg, want ik stond vrij van voor, maar ik hoorde wel anderen klagen (ook omdat Tiana en Naveen ook op zich hebben laten wachten). Maar ik ben blij dat wij gewoon in de rij kunnen staan en geen zo'n kaart nodig hebben. En ik vind het super dat Disney het mogelijk maakt voor mensen die het wat moeilijker hebben om ook te kunnen genieten.

(Ik erger mij bv veel meer aan privé-events, waarbij de cast members mijn dochters wegjoegen van een bankje dat totaal niet in de buurt kwam van de afgebakende zone. Bah. )

Maar on topic: vandaag dus weer eeuwen staan aanschuiven voor een kaartje, en mijn man had sneeuwwitje een eindje eerder zien toekomen in het paviljoen en haar hadden we al gezien, dus het was hopen op iemand anders. De man die boven stond vroeg of het onze eerste keer was, en wij dus zeggen van niet en hij gaf ons direct een plaatsje, zonder te vragen wie we al gezien hadden. Dus ik zei nog dat we Aurora, Sneeuwwitje en Ariel al hadden gezien en hij reageerde met 'no problem'. De cast member die bij ons stond aan ons muurtje was toevallig dezelfde als de vorige dag en ze herkende ons. En ze vroeg wie we gisteren gezien hadden en we zeiden 'Ariel' en je zag haar gezicht vertrekken. Ze is dan nog achter de andere muur gaan kijken en dan met de meneer die ons een plaatsje had gegeven gaan praten. En toen kwam hij vragen of we een paar minuutjes bij hem terug wilden wachten. En na 5 minuutjes mochten we terug plaats nemen, aan de andere kant dit keer. En wie zagen we? Cinderella! Er was net een wissel gebeurd tussen Sneeuwwitje en Cinderella. Mijn meisjes natuurlijk superblij!

En ik ben die cast member eeuwig dankbaar, zo attent van haar! :)
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar