runDisney Parijs trainingen

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

De warmte is killing voor het tempo he :(

Ik ben normaal een middag loper, maar niet met deze temperaturen. Deze week dinsdag pas om 21:15 de deur uitgegaan, en donderdag om 7:30 de wekker gezet om een rondje te doen. Ik heb deze week nog vakantie, anders is het doordeweeks voor mij geen doen om 's ochtends te lopen, dan zou ik de wekker al om 5:00 moeten zetten, dan loop ik liever 's avonds. Dit weekend zet ik de wekker om 8:30 om de lange loop te doen. Voorkeur looptijden zijn: 's middags, dan 's ochtends en als het dus niet anders kan 's avonds. Maar helaas laatste tijd dus veel 's avonds pas gelopen. 's Avonds is wel het voordeel dat de zon lager hangt en dus meer schaduw is.

En jullie?
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ik heb al een keer in de sportschool op de loopband gestaan, daar hebben ze een goede airco. Maar die zijn nu asn het verbouwen, dus deze week kan het niet
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Heb mijn weekendloopje er op zitten, vandaag 8 KM inclusief een Magic Mile. (Meer info daarover vind je hier.)
Vorige MM deed ik helemaal verkeerd! Pas aan het einde na 11,2KM nog 1,6KM er uit persen ging niet geweldig. MM was toen 13:37min/mijl (8:27min/km) en ik was erg teleurgesteld in mezelf.
Vandaag wel goed gedaan, eerst 2KM warming up en toen 1mijl zo hard als ik kon, en deed het nu in 9:43 min/mijl (6:01min/km)! Dat is mijn tempo van voor mijn blessure! Zoooo blij!

Totaal 19,01KM gelopen deze week Afbeelding (ben altijd heel erg van de cijfertjes bij houden (a).)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2017, 13:16

Laura schreefCOLON (ben altijd heel erg van de cijfertjes bij houden (a).)
Te herkenbaar.

Smashrun.com

Vind het een erg fijne aanvulling op wat Garmin al bijhoudt en de synchronisatie tussen beiden werkt goed.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

RunningKoen schreefCOLON
Te herkenbaar.

Smashrun.com

Vind het een erg fijne aanvulling op wat Garmin al bijhoudt en de synchronisatie tussen beiden werkt goed.
Ik gebruik ouderwets een running journal, beschrijf ik ook kort races in. Ok, runDisney is altijd wat uitgebreider. Plak er wat foto's in, en hou bij hoeveel ik per maand loop en vergelijk dat weer met de vorige maand en voorgaand jaar. :)

Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

Laura schreefCOLON
RunningKoen schreefCOLON
Te herkenbaar.

Smashrun.com

Ik gebruik ouderwets een running journal, beschrijf ik ook kort races in. Ok, runDisney is altijd wat uitgebreider. Plak er wat foto's in, en hou bij hoeveel ik per maand loop en vergelijk dat weer met de vorige maand en voorgaand jaar. :)
Hoe houd jij nu je tijd en afstand bij dan? Mobiele app of?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Ik heb een Garmin Horloge, dus via Garmin Connect heb ik alles digitaal. En daarna schrijf ik het nog in mijn hardloop logboek welke interval, temperatuur, hoe het ging. Elke week/maand/jaar tel ik de KM. De app heeft dat ook allemaal wel, maar in een boekje heb ik sneller overzicht.

Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

Laura schreefCOLONIk heb een Garmin Horloge, dus via Garmin Connect heb ik alles digitaal. En daarna schrijf ik het nog in mijn hardloop logboek welke interval, temperatuur, hoe het ging. Elke week/maand/jaar tel ik de KM. De app heeft dat ook allemaal wel, maar in een boekje heb ik sneller overzicht.
Leuk! Welke Garmin heb je? Ik "moet" een nieuwe, dus ben benieuwd.

Ik laat Garmin overzetten naar Smashrun omdat die leuke feitjes genereren ('snelste afstand in de laatste 6 maanden" en je trainingen onderling vergelijkt, iets wat ik mis bij Garmin.

omdat ik vrijwel nooit interval, houd ik geen los logboek bij. Ik mis toch de nauwkeurigheid daarvoor ;p Wel supergoed dat je dat zo netjes bijhoud :D
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Smashrun klinkt ook als een leuke!

Ik heb nu twee Garmins. Ik heb 2 jaar lang gedaan met de Forerunner 220, wat ik zocht was een horloge dat kon intervallen, snelheid bijhield (km/u en min/km), afstand en GPS route liet zien. Hij kan nog veel meer: work outs maken en toevoegen (bijvoorbeeld 5min wandelen, 8x 400m sprint met 200m dribbel, cooling down. Of warming up, 1x 1000 m, 3min wandelen, cooling down. Kunt zo gek maken als je wilt, met verschillende meters of seconden.)
Wat ik na 2 jaar miste heb ik nu in de Garmin Forerunner 35: hartslag, stappenteller en opties als binnen hardlopen, fietsen, cardio en wandelen. Wat ik mis aan de 35 is dat ik intervallen maar per 30sec in kan stellen en niet per 5sec zoals de 220 (ideaal voor de runwalkrun methode, loop 4min, wandel 45sec bijvoorbeeld), en ik kan geen zelf gemaakt workouts erin toevoegen. Ik kan wel zelf intervallen maken van bijvoorbeeld 8x 1min ren, 200m rust of 15x 200m rennen en 60sec rust.

Garmin 35 is best een zacht prijsje voor wat die allemaal kan, kijk eens op de Duitse Amazon, daar heb ik hem vandaan.

Volgens mij ken je Garmin connect wel? Hoef ik.niet uit te leggen wat je daar allemaal nog kan zien

Vind het ook leuk ook mee te doen aan uitdagingen, vooral met meeste stappen per maand.

Esther10
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2018, 16:25

Met deze warmte is trainen af en toe wel een opgave. Ofwel heel opstaan en laat in de avond gaan.

Vanmorgen betekende het dat ik om 6.00 uur buiten stond voor een duurkoop van 17,5 km. Ging verbazingwekkend goed.

Ik heb nu een Garmin 645 music. Ik denk dat daar heel veel functies opzitten die ik nu nog niet gebruik. Maar eens een keertje in gaan verdiepen.
Gebruikers-avatar
RunningKoen
Member
Member
BerichtenCOLON 321

wat zijn jullie garmin accounts dan,op garmin connect? :)

@Laura kijk maar ff op de site van smash run. Met name de badges vind ik erg grappig en een stapje verder dan Garmin.

En wow, ester, supergoed!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

@Esther goed bezig! Hier ook de loopjes of 's avonds of wekker zetten 's ochtends vroeg.

@Koen Garmin Connect heeft ook badges.
Ik stuur je wel ff een PB met mijn Garmin naam. Ik ga een kijkje nemen bij smashrun
Update: mijn goedheid, wat verzamelen ze veel data! :thumbs:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
EleanorJM
Member
Member
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2018, 12:23

@Koen

We zitten in hetzelfde schuitje.
Ik heb een tomtom runner cardio & music 2.

Zelf vind ik de fenix 5 erg mooi.
Deze heeft veel functies die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken en een stevig prijskaartje.
Iemand raadde mij de Vivoactive 3 aan.
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Gebruikers-avatar
MissMetal
Member
Member
BerichtenCOLON 253
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2017, 19:26

Bij mij gaat het helemaal niet vlot qua trainen.... Als onervaren loper doe ik het Start2Run programma van Evy Gruyaert, wat op zich wel heel mooi opbouwt en goed vol te houden is.
Het grote probleem ligt hem bij de temperaturen, gecombineerd met mijn hoogseizoen qua werk...
Ik vertrek 's ochtends vroeger (om7u de deur uit), en ga 's avonds ook vroeger slapen, dus trainen als de warmte geminderd is, is gewoon geen optie, dat haal ik niet omdat ik te moe ben.
Het loopschema is dus helemaal naar de botten, geen energie...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mickey71
Member
Member
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2013, 12:17

Miss Metal, welke races loop je? Bij de 5 en de 10 km zijn er genoeg mensen die wandelen of afwisslend rennen/wandelen. Zelfs bij de 1/2 marathon zie je dat.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar